دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه سرقت نخستین جرم در استان است گفت: 54 درصد سرقت هایی که صورت می گیرد مربوط به خودرو است که یا پارکینگ تامین نشده، یا خودرو ایمنی کامل ندارد و یا ماشین را در برابر مراکز درمانی و اداری رها می کنند.
کد خبر: ۷۷۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 31 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛  حاجی رضا شاکرمی در سخنان پیش از خطبه، نمازجمعه این هفته کرج افزود: این موارد سبب می شود تا سارقان نسبت به سرقت خودرو و یا وسایل داخل آن اقدام کنند، برای جلوگیری از این معضل در وهله نخست افرادی که اقدام به ساخت خانه می کنند باید تامین پارکینگ نمایند، شهرداری ها نیز پارکینگ های عمومی را ایجاد، مردم خودروهای خود را در جای امن پارک و خودروسازان نیز مکلفند ایمنی خودرو را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: طبق آسیب شناسی که صورت گرفته 96 درصد سارقان یا شغل ندارند و یا شغل شان کاذب است، 86 درصد از این افراد مجرد و 66 درصد از آنها بازگشت به زندان دارند، این آمارها بیانگر این است که در وهله نخست برای افراد شغل و بعد نیز زمینه ازدواج جوانان را فراهم و در مرحله بعدی نیز سارقان پس از خروج از زندان از سوی خانواده ها مورد مراقبت قرار گیرند تا بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.

شاکرمی گفت: زمانی که آمارها نشان از افزایش 30 درصدی سرقت در کشور دارد، نباید فقط انتظار از دولت، دستگاه قضا و پلیس داشت که پای کار باشد آنها نیز وظایف شان را انجام می دهند اما جامعه نیز باید هوشیار باشد، مراقب فرزندان بود، برای آنها زمینه اشتغال و نسبت به ازدواج آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی یکی از برنامه های جدی دستگاه قضا است خاطر نشان کرد: با هدف پیشگیری از جرایم و ایجاد جامعه ای امن دستگاه قضا برای تولید و اشتغال قدم های جدی برداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه ضرب و جرح عمدی دومین جرم در استان است گفت: چرا در نظام اسلامی که یکی از ویژگی های آن سعه صدر است باید شاهد وقوع چنین جرایمی که متعاقب آن شاهد توهین و تهدید است باشیم؟ ریش سفیدی و امر به معروف ها کجا رفت؟ 

شاکرمی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته در روزهایی که آلودگی هوا افزایش یافته در میزان منازعات تاثیر داشته، این در حالی است که این آلودگی هوا که 80 درصد آن مربوط به فرسودگی ناوگان شهری است در کاهش سعه صدر، پائین آمدن تمرکز دانش آموزان و تصمیم گیری مدیران تاثیر دارد، جلوگیری از چنین مسایلی نیازمند این است که در مرحله نخست ناوگان شهری بازسازی و همه احساس مسئولیت کنند

وی ادامه داد: رهبری به خوبی امسال را رونق تولید نامید که برای تحقق این مهم نیاز است تا همه احساس مسئولیت کنند و انتظار ها فقط از دولت و دستگاه قضا نباشد، آنها نیز کارشان را انجام می دهند اما با توجه به اینکه دشمنان برای ضربه زدن به ما تولید و اشتغال را هدف قرار داده اند همه باید پای کار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منابع ملی، جنگل و بستر رودخانه ها اشاره و گفت: این منابع متعلق به همه مردم است، اما عده ای اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی کرده و در واقع حق و حقوق ملت را تضعیف می کنند، برای مقابله با ابن موارد فقط نباید از دولت و قوه قضاییه انتظار داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: البته ما به مالکیت خصوصی افراد احترام می گذاریم اما چنانچه  افرادی نسبت به تخریب محیط زیست اقدام، اراضی ملی را تصرف و زمین های زراعی را تغییر کاربری بدهند برخورد صورت می گیرد.

شاکرمی ادامه داد: در محدوده هایی از جمله محمدشهر، ماهدشت، ساوجبلاغ و چهارباغ شاهد هستیم که تغییر کاربری های بسیاری صورت گرفته دولت در این رابطه وظیفه داشت که ساماندهی کند اما به خوبی عمل نکرده است، هوشیار باشید، تغییر کاربری زراعی آبنده جبران ناپذیری را برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: در غرب و جنوب استان میوه هایی که تولید می شد بسیار خوب و بخش کشاورزی البرز یکی از فعال ترین بخش ها بود، اما احساس مسئولیت نکردیم و به اراضی تغییر کاربری داده شده و به این روز افتاده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رعایت حجاب اسلامی یکی از الزامات است بیان داشت: مقابله با بی حجابی و یا مسایلی مانند دور دور خودروها در مناطقی از جمله عظیمبه که مردم را دچار مشکل می کند نیاز دارد تا مردم و کسبه نسبت به اطلاع رسانی این موارد اقدام تا برخورد صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه به بدعت ها در ماه محرم و ایام سوگواری سید الشهدا اشاره و خاطر نشان کرد: بدعت هایی از جمله آرایش های ماه محرم که در این رابطه تذکرهای لازم به اتحادیه داده شده و در صورت مشاهده چنین مواردی پلیس برخورد می کند.

شاکرمی افزود: همچنین با هدف حفظ سلامت و امنیت مردم و اینکه تهدیدهای دشمنان را می بنیم افرادی که اقدام به راه اندازی ایستگاه صلواتی می کنند باید مجوزهای لازم را از سازمان تبلیغات و پلیس دریافت کنند تا ما نیز نظارت های لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: هدف ماه رفاه حال عزاداران است تا علاوه بر تامین امنیت آنها، این افراد برای انجام مراسم های سوگواری حود ساعت ها در ترافیک نمانند .

برچسب ها: رضا شاکرمی ، سرقت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار