مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به تشکیل 2 هزار و 521 تعاونی در قم، گفت: در حال حاضر 42 درصد تعاونی‌های قم فعال هستند.
کد خبر: ۷۷۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 30 August 2019

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون، به اهداف تعاون در جامعه اشاره کرد و گفت: تعداد کل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تشکیل شده در استان تا انتهای مردادماه 2 هزار و 521 تعاونی با 852 هزار و 588 نفر عضو بوده است.

وی با بیان اینکه جمعا 42 درصد از تعاونی‌ها به تعداد 1066 تعاونی فعال است خاطرنشان کرد: 573 شرکت تعاونی منحل شده و 39 شرکت نیز راکد هستند و دیگر تعاونی‌ها غیرفعال شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: بخش عمده‌ای از ترکیب اعضای شرکت‌های تعاونی استان قم مربوط به شرکت‌های سه گانه سهام عدالت با تعداد 695 هزار نفر عضو معادل 82 درصد کل اعضا است.

وی با اشاره به مهمترین موانع و مشکلات در مسیر کار تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: عدم منظور کردن مشوق‌های ذکر شده و معافیت‌ها، عدم پرداخت تسهیلات لازم، اولویت ندادن به بخش تعاون در واگذاری و فعالیت‌های اقتصادی دولت از جمله این مشکلات است.

کاویانی به اهم اقدمات در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعین تکلیف برخی تعاونی‌های مشکل دار، تعیین تکلیف تمام تعاونی‌های مسکن مهر و تعیین تکلیف تعاونی غیر فعال و راکد از جمله اقدامات انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار