مدیر کل آموزش و پرورش ایلام ؛
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در خصوص توازن رشته تحصیلی در مدارس این استان گفت: در سال 92 در مجموع 61 درصد دانش آموزان متوسطه دوم این استان در رشته تحصیلی تجربی به تحصیل اشتغال داشتند که با فعالیت کمیته هدایت تحصیلی این میزان امسال به زیر 40 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۷۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 30 August 2019

  به گزارش تابناک ایلام؛اسفندیار رستم زاد گفت: با تاثیر فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان درصد تحصیل دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش از 19درصد اکنون به 34 درصد افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه این درصد همچنان پایین است، گفت: نرخ تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و کار و دانش باید به 48 درصد افزایش یافته تا در آینده مشکلی برای اشتغالزایی کشور بوجود نیاید.

وی یکی از علت های اصلی بیکاری امروز جامعه را گرایش گسترده دانش آموزان در سال های گذشته به رشته تجربی عنوان کرد و افزود: عمده خانواده ها آینده درخشان فرزندان خود را در تحصیل این رشته و پزشک شدن می دیدند که با هدایت تحصیلی دانش آموزان این دیدگاه تا حد زیادی اصلاح شده ولی همچنان نیاز به فرهنگسازی دارد.

رستم زاد به شرکت کنندگان کنکور امسال اشاره کرد و گفت: از مجموع 12هزار و 500 داوطلب کنکور امسال تنها 18درصد دانش آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی گذشته بودند.

به گفته وی، میزان قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور امسال 2.3 درصد و میانگین نمره آنها هشت دهم درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس این استان اشاره کرد و گفت: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس این استان 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: با این اعتبار استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس این استان از اول مهرماه انجام و تمامی این فضاهای آموزشی به سیستم استاندارد مجهز خواهند شد.

** ایلام پرهزینه ترین آموزش و پرورش در کشور

وی به هزینه های این سازمان اشاره کرد و گفت: سرانه هزینه هر دانش آموز این استان در طول سال 52 میلیون ریال است در صورتیکه میانگین هزینه هر دانش آموز در کشور در طول سال تحصیلی 30 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: با این احتساب آموزش و پرورش ایلام پرهزینه ترین آموزش و پرورش در کل کشور است که یکی از علت های اصلی آن وجود مدارس عشایری است که با تعداد پایین دانش آموز فعالیت دارند، از طرفی ایلام دارای کمترین درآمد بین ادارات آموزش و پرورش کشور است.

رستم زاد با اشاره به وجود سه نوع مدرسه در استان گفت: این فضاها شامل مدارس خاص(شاهد، تیزهوشان و نمونه)، هیات امنایی و دولتی بوده که تنها دو گروه اول و دوم می توانند بابت تحصیل دانش آموزان شهریه دریافت کنند.

به گفته وی، تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی بدون اخذ هرگونه وجهی بوده و درصورت دریافت مردم باید این تخلف را به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام همچنین با اشاره به تهیه لباس فرم دانش آموزان گفت: لباس فرام دانش آموزان بی بضاعت بصورت رایگان در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار