سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که از فردا (جمعه) مناطق مختلف استان شاهد ابرناکی آسمان، بارندگی و وزش باد گاهی شدید باشد.
کد خبر: ۷۷۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 29 August 2019

 

تابناک / مازیار غلامی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، بیانگر وجود شرایط کم و بیش ناپایدار در منطقه است که بر این اساس با تقویت تدریجی ناپایداری ها از فردا ( بویژه بعد از ظهر و شب) و استقرار آن در منطقه، ابرناکی، مه آلود بودن هوا، وزش باد، بارندگی، رعد و برق و روند کاهش دما تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تقویت تدریجی ناپایداری از جمعه ، شالی کاران نسبت به جمع آوری محصول خود حداکثر تا صبح فردا اقدام و کارخانجات شالی کوبی نیز نسبت به انتقال شلتوک به فضاهای مسقف و یا استفاده از پوشش مناسب و عدم نگهداری در فضای باز اقدام کنند.

غلامی به بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان مرغ و ماهی و همچنین بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت های آب و برق، حمل و نقل، پلیس راه و راهور، نیروهای نظامی و انتظامی و ... توصیه کرد که تمهیدات لازم را به عمل آورند.

وی به احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها طی مدت یادشده اشاره و اضافه کرد: برای فردا ارتفاع موج دریا تا یک متر پیش بینی شده و شرایط برای شنا بتدریج نامناسب است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز در استان را کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، رگبار پراکنده، احتمال رعد و برق عنوان و برای فردا نیز آسمان را کمی تا نیمه ابری، کاهش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد، بعضی نقاط رگبار و رعد و برق (به طور موقتی احتمالا شدید) پیش بینی کرد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار