رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان البرز از نظارت هفت اکیپ ثابت دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در ایام محرم خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 29 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر سید محسن ابوترابی در خصوص فعالیت ویژه اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی استان در روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی به منظور نظارت بر کشتار دام در سطح حسینیه ها، تکایا و دیگر نقاط شهری انجام می شود، اظهار کرد: در این ایام هفت اکیپ ثابت دامپزشکی فعال خواهند بود که یکی در اداره کل دامپزشکی استان و شش اکیپ دیگر در سطح ادارت شهرستانی مستقرمی شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ سیار نظارتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای امسال، افزود: در مجموع اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی بالغ بر ۱۵ دامپزشک، ۱۷ نفر بازرس گوشت فعالیت می کنند و در سطح اکیپ های سیار نیز ۱۰ ناظر شرعی حضور دارند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در خصوص آمار بازدید سال گذشته اکیپ های دامپزشکی در این ایام، با اشاره به اینکه هزار و ۹۸۰ مورد بازدید دام زنده انجام شده است، گفت: طی این بازدیدها حدود ۱۵۳ لاشه گوشت اصلاح، ۴۰ ریه نیز معدوم سازی و ۵۵  کبد نیز ضبط شد.

ابوترابی تاکید کرد: امسال نیز اکیپ های سیار دامپزشکی البرز با حضور در مکان هایی مانند حسینیه ها، تکایا، مساجد و دیگر مکان هایی که کشتار دام انجام می شود، اگر نیاز به مواردی مانند اصلاح لاشه گوشت و یا معدم سازی باشد، آن را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در این ایام مردم می توانند برای راهنمایی و مشاوره در خصوص کشتار دام و دیگر موارد از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ و یا از طریق پورتال اطلاع رسانی دامپزشکی استان البرز شماره تماس و آدرس ادارات را دریافت کرده و به آن مراکز مراجعه کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز ضمن توصیه بهداشتی به شهروندان و با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می شود، افزود: از شهروندان می خواهیم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار