فضای خوب و امکانات مطلوب برای تحصیل از جمله مسائلی است که خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به آن دارند و حاضرند با صرف هزینه‌های میلیونی آینده روشنی برای فرزندشان رقم بزنند.
کد خبر: ۷۷۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 28 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ به عقیده این افراد مدارس دولتی با کلاس‌های درس قدیمی و نیمکت‌های فرسوده و کادر آموزشی نه‌چندان باانگیزه نمی‌تواند جوابگوی خواسته‌های آموزشی آنها باشد، از همین رو مدارس غیردولتی را ترجیح می‌دهند. اما مساله‌ای که وجود دارد این است که در سال‌های اخیر مدارس غیردولتی نیز آنطور که باید امکانات آموزشی خاصی ارائه نمی‌دهند. 
در سال‌های اول تاسیس این مدارس هر یک از آنها برای باقی ماندن و حذف نشدن در میدان رقابت، تمام تلاش خود را در زمینه فضاهای آموزشی شیک و بزرگ، کادر آموزشی مجرب، کلاس‌های فوق‌برنامه و اردوهای تفریحی و علمی می‌کردند تا دانش‌آموزان بیشتری جذب کنند، اما اکنون کمتر شاهد این اقدامات هستیم.

رئیس آموزش و پرورش البرز درباره نحوه دریافت شهریه و معیار تعیین آن می‌گوید: تعیین شهریه این مدارس سلیقه‌ای نیست و سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش الگویی را برای این مدارس تعیین کرده است.
«سالار قاسمی» می‌افزاید: امکانات مدرسه، کیفیت معلم، فضای آموزشی، نوساز بودن مدرسه و حدود 10 مورد دیگر از جمله مواردی است که در مبلغ دریافت شهریه موثر است، بنابراین الگوی شهریه در مدارس غیردولتی از طریق وزارتخانه مشخص شده است و بر اساس آیتم‌های مدارس اعلام می‌شود.
وی عنوان می‌کند: میانگین شهریه‌ها در البرز در مقطع ابتدایی بین 5/3 تا 4 میلیون و در متوسطه اول و دوم بین 4 تا 6 میلیون تومان متغیر است. البته آیتم‌های ذکرشده هم در این بین تاثیرگذار است.
وی در پاسخ به این‌که آیا با این شهریه‌ها مدارس غیردولتی می‌توانند کیفیت لازم را به دانش‌آموز ارائه بدهند یا خیر، می‌گوید: قطعا لازمه موفقیت در حوزه آموزش و پرورش رویکرد کیفی است، چراکه تعلیم و تربیت با ذهن دانش‌آموزان سروکار دارد. امروز می‌گوییم مدرسه کیفی، معلم کیفی، چراکه نظام جامع کیفیت مطرح است، از طرفی محور اصلی کیفیت معلم است و بقیه موارد ابزاری در دست معلم است. 
قاسمی درباره تدریس معلم‌های غیرمرتبط در این مدارس می‌افزاید: معلم خوب و باکیفیت نیز با ماهی 500 یا 600 هزار تومان تدریس نمی‌کند، اما وقتی مدرسه‌ای نوساز و هوشمند است، محیط خوب و امکانات بالایی دارد از معلم باکیفیت هم استفاده خواهد کرد، ضمن این‌که مدارس غیردولتی رقابتی است و انتخاب با مردم است که باید با تحقیق انتخاب کنند.

مدیر‌کل  آموزش و پرورش البرز با اشاره به شرایط کیفی مدارس غیردولتی عنوان می‌کند: نمی‌توان گفت شرایط در این زمینه ایده‌آل است، چراکه اگر اینطور بود، اکنون خروجی‌های مدارس به این صورت نبود که بعد از دیپلم دانش‌آموزان سردرگم شوند، با این وجود شعار ما در استان البرز ارتقای مستمر کیفیت است.
«سالار قاسمی» می‌افزاید: اکنون ما 2 محور را دنبال می‌کنیم؛ اول ارتقای مدیریت در مدار و دوم نشاط تربیتی، یعنی اگر مدرسه‌ای مدیریت قوی و نشاط داشته باشد، قطعا دانش‌آموزان خروجی از آن موفق خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار