میزان حمل بار هوایی (کارگو) از فرودگاه بین المللی پیام البرز از فروردین تا پایان مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۷۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 28 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ به گفته نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه مسافری پیام، با حمل بیش از ۴۰۰ تن بار هوایی محصولات در این فرودگاه ، امسال رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه  سال گذشته داشته ایم.

عمده کالاها شامل گوشت گرم و قطعات رایانه بوده که بیشتر  از کشورهای قرقیزستان و قزاقستان از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده اند.

به گفته وی همچنین در همین مدت با بیش از۱۱ هزار نشست و برخاست پروازهای آموزشی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد رشدی بیش از ۳۰ درصدی هستیم.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ابعادی به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در مهر شهر کرج واقع شده که اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در آن در حال انجام و به زودی پرواز مسافری هم از این فرودگاه به مقصد  کیش و مشهد آغاز خواهد شد.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال ۱۳۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه ۱۳۸۲ هیات دولت، سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی ۵ استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .
فرودگاه پیام نیز از شهریورماه سال گذشته مسافری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار