فرماندار فیروزکوه گفت: توازن در امر توسعه یکی از دستاورد هایی بزرگی است که دولت تدبیر و امید می تواند به آن افتخار کند
کد خبر: ۷۷۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 28 August 2019

به گزارش تابناک تهران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، مهدی یوسفی جمارانی همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در همایش تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان فیروزکوه گفت: عدم توسعه متوازن در شهر و روستا و وجود نارضایتی های مردمی یکی از مهمترین دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی بشمار می رود.
فرماندار فیروزکوه با اشاره به اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی گام های اساسی در جهت توسعه و پیشرفت شهر و روستا برداشته شده است گفت: در دهه اول انقلاب و پنج سال اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه توسعه روستایی و کاهش شکاف توسعه بین شهر و روستا انجام شده است.
وی افزود: توازن در امر توسعه یکی از دستاورد هایی بزرگی است که دولت تدبیر و امید می تواند به آن افتخار کند و این امر با تلاش و زحمات کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی به دست آمده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش تقویت تولید در توسعه و پیشرفت تصریح کرد:توجه به استعدادهای درونی در زمینه اقتصادی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است که با نقشه راهی که ایشان ترسیم کردند می بایست سه مسئله مهم مورد توجه مدیران قرار گیرد.
جمارانی افزود: یکی از مهمترین مسائل در حوزه اقتصادی قطع وابستگی به صادرات نفت خام است که ما سال هاست درگیر این موضوع هستیم و در سالهای اخیر گام های بزرگی توسط دولت تدبیر و امید در جهت قطع وابستگی به صادرات نفت برداشته شده است و شاهد رشد قابل توجهی در صادرات غیر نفتی هستیم.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم که با هماهنگی قوای دیگر انجام شد، بودجه نویسی بدون وابستگی به نفت بود که بخش قابل توجهی از بحث وابستگی به درآمد نفتی در بودجه سال 98 کاهش پیدا کرد و گام اساسی برای تحق این مسئله برداشته شد.
فرماندار تصریح کرد: توجه به رونق و تقویت تولید دومین مسئله ای است که می تواند موتور حرکتی همه بخش ها در جهت تحقق صادرات بدون نفت باشد که حمایت مسئولین و دستگاه ها از تولید کنندگان بعنوان سومین مسئله زمیته ساز تقویت اقتصاد داخلی و تولید محور خواهد بود.
جمارانی با اشاره به اینکه مجموعه دولت در شهرستان فیروزکوه محکوم به موفقیت است گفت: رفع مسائل و مشکلات در داخل شهرستات توسط مدیران دستگاه های اجرایی اعتماد مدیران استانی را افزایش می دهدو اگر این رویکرد تحقق پیدا کند فرآیند توسعه در شهرستان شتاب بیشتری پیدا می کند.
وی گفت: در این برهه زمانی که مجموعه تحریم ها شتاب پیدا کرده و هیچ دوره ای به این اندازه کشور تحت فشار نبوده است، شاهد رشد اقتصادی وکاهش 2 درصدی نرخ بیکاری هستیم که می توان گفت این موفقیت نتیجه تدبیر ، همکاری، هم فکری و تعامل مسئولین و کارکنان دستگاه های اجرایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار