فرماندار ساوجبلاغ تاکید کرد:
فرماندار ساوجبلاغ گفت: با توجه به شرایط موجود و کمبود آب، باید کشت ها به سمتی پیش برود که نیاز زیادی به آبیاری نداشته و با توجه به استراتژی های ابلاغی از سوی دولت باشد.
کد خبر: ۷۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 27 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ ابولقاسم پالیزگیر در جلسه کارگروه کشاورزی و رونق تولید و جلسه توسعه گلخانه ها ضمن گلایه از منابع طبیعی استان البرز گفت: کشت کلزا از مهمترین محصولات روغنی مورد توجه دولت با توجه به واردات آن از خارج بوده و باید تلاش شود کشت های آب بر تبدیل به اینگونه کشت ها شوند.

پالیزگیر با تاکید بر تخصیص آب برای این محصولات در زمان نیاز گفت: با توجه به نیاز آب از 20 شهریور تا 15 مهر برای کشت کلزا ضروری است تا امور آب تمهیداتی برای تخصیص 3 وقت 24 ساعته برای آبیاری 200 هکتار از این محصول در شهرستان بیاندیشد.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: برخی از محصولات کشاورزی مانند کاهو و لوبیا که بسیار آب بر هستند لزومی ندارد که در زمینهای کشاورزی شهرستان کشت شوند و باید مدیریت جهادکشاورزی ضمن بررسی موارد مشابه با ارائه الگوی مناسب کشت با آنان برخورد کند.

پالیزگیر با اشاره به ذخیره آب سیلاب در بهار امسال گفت: سیلابهای امسال علاوه بر خرابیهایی که بر جای گذاشت باعث ذخیره آب در سفره های زیرزمینی و بالاآمدن سطح آب در چاههای بسیاری از روستاهای شهرستان گردید و باعث شد تعداد مراجعات روستاییان برای مشکل آب شرب در تابستان امسال بسیار کمتر از سالهای گذشته باشد.

وی افزود: باید از آب سیلاب و آبهایی که دشتها رها می شوند به استخرهای ذخیره آب کشاورزان و گلخانه داران هدایت شوند تا ضمن استفاده بهینه از آن شاهد خسارت و کم آبی در مواقع بحران آب نباشیم.

فرماندار ساوجبلاغ همچنین خواستار تامین آب مورد نیاز گلخانه داران از آب کردان در زمستان شد.

پالیزگیر گفت: اداره جهاد کشاورزی  شهرستان باید مصوبات استانی را به دقت وجدیت پیگیری کنند و دردر این جلسات که اختیارات قانونی وجود دارد با ارئه خط و جهت،مصوبات مورد نیاز شهرستان را اخذ نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار