یک کارشناس فضای مجازی گفت: سازنده بازی مریم شخصی با هویت وهابی و سعودی است که اهدافی مانند ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر را دنبال می کند.
کد خبر: ۷۷۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 26 August 2019
هیوا محمدی درباره بازی "مریم" که بین نوجوانان رایج شده و آسیب های روحی و روانی فراوانی دارد، گفت: در مراحلی از بازی به کاربر اعلام می شود با روح اجنه و شیاطین سر و کار دارد. 
 
محمدی افزود: این بازی برای آنکه کاربر را تحریک کند از وی درخواست می کند به برخی از نقاط بدن خود آسیب وارد کرده و پس از ثبت عکس، آن را به بازی ارسال کند تا منجر به اخذ امتیاز یا ستاره شود. 
 
وی اظهار داشت: بازی مریم حتی در نوجوانانی که دچار افسردگی یا پارانوئید و اختلالات عصبی و رفتاری هستند  ممکن است به مرگ ختم شود و در واقع این بازی خطرناک نمونه ای ژنریک از بازی نهنگ آبی خواهد بود.  
 
محمدی تصریح کرد: بازی مذکور با استفاده از روان و روح نوجوان اعلام می کند که با وی تماس گرفته و پیام ارسال خواهد شد در حالیکه محتوای پیام به گونه ای است که کاربر را به لحاظ روحی و روانی دچار آسیب های شدیدی می کند.  
 
وی با اشاره به اینکه  در استان البرز خوشبختانه شاهد آسیب های این بازی برای نوجوانان نبوده ایم، گفت: بازی نهنگ آبی نیز سال گذشته متاسفانه در ایران رواج پیدا کرد و گرایش نوجوانان به سمت این بازی به گونه ای بود که در نهایت با اطلاع رسانی های متعدد روال استفاده از آن کاهش یافت.  
 
محمدی افزود: اساسا روی نام بازی ها کار شده و انتخاب اسامی مانند مریم که مقدس است نشان می دهد سازندگان این بازی حتی اقلیت ها را نیز برای جذب به این سمت در نظر گرفته اند.  
 
کارشناس فضای مجازی در خاتمه اظهار داشت: سازنده این بازی شخصی با هویت وهابی و سعودی است که در بخشی از بازی از زبان عربی استفاده شده و در دیگر نسخه ها زبان انگلیسی نیز وجود دارد که اهدافی مانند ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر را دنبال می کند.  
برچسب ها: مریم ، بازی ، سعودی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار