رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با بیان اینکه حدود 40 درصد مدارس استان پایگاه تغذیه سالم دارند، گفت: پایگاه‌های تغذیه سالم عملا در تمام مدارس وجود دارند اما مسئولان مربوطه اقدامی برای دریافت مجوز لازم از سوی سازمان دانش‌آموزی نمی‌کنند تا هر مواد غذایی که می‌خواهند را در این پایگاه‌ها به فروش برسانند.
کد خبر: ۷۷۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 25 August 2019

علیرضا مسرور درخصوص فعالیت پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس، اظهار کرد: هدف ما در مجموع توسعه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس استان و برطرف کردن موانعی است که در این مسیر خودنمایی می‌کند.

وی افزود: بزرگترین چالشی که در این کار با آن مواجه هستیم، عدم همکاری مدیران در لایه‌های مختلف آموزش و پرورش است. واقعیت این است که مدیران ما هنوز به این باور نرسیده‌اند که مدرسه باید یک کلاس درس تغذیه باشد. وقتی بوفه مدرسه تحت عنوان پایگاه تغذیه سالم فعالیت می‌کند، مدیر مدرسه باید دستورالعمل‌ها را رعایت کند.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: با مدیران مختلف در این حوزه در حال صحبت هستیم و برای بهبود شرایط، جلسات مختلفی را برگزار می‌کنیم. در حال حاضر نیز گزارشی از چالش‌ها، مشکلات و موانع پیش رو در زمینه فعالیت پایگاه‌های تغذیه سالم در حال آماده شدن است تا در اختیار مقامات مربوطه قرار گیرد.

مسرور تصریح کرد: از حدود هشت هزار مدرسه‌ای که در استان داریم، حدود 40 درصد مدارس پایگاه تغذیه سالم دارند. البته بسیاری از مدارس ما روستایی و عشایری هستند و این مدارس نیازی به داشتن پایگاه تغدیه سالم ندارند. البته دستورالعمل‌های ما برای همه مدارس ارسال می‌شود و مدیر مدرسه باید مسئولیت‌پذیر باشد و نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها اقدام کند.

وی افزود: بیش از 50 درصد مدارس هنوز اقداماتی که باید انجام بدهند را انجام نداده‌اند؛ لازم است در ابتدا یک فضا و تجهیزات مناسب برای بوفه مدرسه در نظر گرفته شود. همچنین باید بر مواد غذایی که توزیع می‌شود نظارت صورت گیرد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: برای دریافت مجوز پایگاه تغذیه سالم، مدیر مدرسه باید از سازمان دانش‌آموزی منطقه خود درخواست مجوز کند، سپس نماینده سازمان از مدرسه بازدید می‌کند و اگر شرایط را مناسب دید به این مدرسه مجوز فعالیت پایگاه تغذیه سالم داده می‌شود.

مسرور ادامه داد: عملا در همه مدارس این پایگاه وجود دارد اما چون نمی‌خواهند این بوفه‌های مدارس زیر نظر ما باشند به این دلیل که مجبور به رعایت قوانین در خصوص ارائه مواد غذایی مجاز در این بوفه‌ها می‌شوند، برای دریافت مجوز اقدامی ‌نمی‌کنند. مثلا مدیر مدرسه خودش یخمک درست می‌کند و این‌ها را در بوفه مدرسه می‌فروشد. با دریافت مجوز از سازمان دانش‌آموزی، نظارت‌ها بر بوفه‌های مدارس بیشتر می‌شود و دیگر نمی‌توانند مواد غذایی مانند پفک لواشک و... را در بوفه توزیع کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پایگاه تغذیه ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار