مدیرکل استاندارد گیلان تاکید کرد: می توانیم از طریق سامانه یکپارچه سینا، جلوی توزیع محصولات غیر استانداردی که حتی از استان دیگری وارد بازار گیلان شود را بگیریم.
کد خبر: ۷۷۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 21 August 2019

 

تابناک / داریوش اشکانی پور روز چهارشنبه در  پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری بر افزایش پوشش استاندارد تاکید کرده اند، افزود: سلامت مردم برای اداره کل استاندارد  استان در اولویت است و علاوه بر محصولات، بر خدماتی همچون   آسانسورهای عمومی و  شهربازی ها نیز نظارت می کنیم.

وی با اشاره به حادثه ای که اخیرا در زیبا کنار رشت و در پارک  بازی بخش خصوصی منجر به   فوت کودکی شد، تصریح کرد:  استاندارد استان برای پیگیری این موضوع طرح دعوا کرده است.

وی با بیان اینکه برای نظارت بهتر در هر زمینه ای باید آگاهی های مردم نسبت به حقوق شهروندی افزایش یابد ،تصریح کرد: آگاهی مردم نسبت به حقوق و مطالبه گری آنها موجب اهتمام و تلاش بیشتر  مدیران و دست اندرکاران   برای  احقاق حق شهروندان می شود.

اشکانی پور  با اشاره به  مشکلات واحدهای تولیدی  اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی تمام توان خود را برای تولید محصولات با کیفیت و مطابق استاندارد  به کار می گیرند و تلاش دارند تا در شرایط کنونی و مشکلات  موجود، خط تولید را حفظ کنند اما برخی می خواهند از آب گل الود ماهی بگیرند و در شرایطی از جعل نشان استاندارد نیز بهره می گیرند.

وی نظارت بر بازار را  یکی از اقداماتی خواند که اداره کل استاندارد استان برآن اهتمام دارد و افزود: رسیدگی به شکایات مردمی از کارهای با اولویت این اداره کل است  و مردم هر کالا و خدماتی که دارای نشان استاندارد است، با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند  البته اگر به کالایی مشکوک شدند، می توانند از واقعی بودن علامت استاندارد آن مطمئن شوند.

 به گفته اشکانی پور؛ مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات در این بخش به سامانه ۱۵۱۷ اطلاع دهند و یا با ارسال  شناسه ۱۰ رقمی  کالا به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ مشخصات محصول برای مصرف کنندگان ارسال می شود

منبع: ايرنا
برچسب ها: سامانه سینا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار