مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۴۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف تا پایان آبانماه در محور‌های مواصلاتی استان نصب می‌شود
کد خبر: ۷۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 21 August 2019
مرکزی
به گزارش تابناک مرکزی - علی زندی فر در اولین جلسه شورای راهبری تصادفات و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی و سوانح استان مرکزی با حضور سردار حسینی فرمانده پلیس راه کشور، اظهار کرد: استان مرکزی به لحاظ حجم حمل و نقل بار و مسافر جز استان هشتم کشور است به طوری که سالانه ۱۸ میلیون تن کالا و ۲ میلیون ۵۰۰ هزار مسافر از طریق محور‌های مواصلاتی استان جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به ۱۲۵۰۰ نفر راننده دارای کارت هوشمند و ۱۰ هزار وسیله نقلیه در حوزه حمل و نقل بار و مسافر، بیان کرد: استان مرکزی در زمان‌های پیک تردد در محور‌های مواصلاتی جز ۴ استان برتر کشور است به طوری که تردد ۶۰۰ تا یک میلیون وسیله نقلیه در ۲۴ ساعت انجام می‌شود، همچنین در حوزه حمل و نقل وسایل نقلیه سنگین نیز رتبه ۴ کشور در اختیار استان است.

زندی فر میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در محور‌های استان مرکزی را ۲۵ درصد تردد‌ها دانست که در برخی محور‌ها به ۴۵ درصد عبور هم می‌رسد.

وی با اشاره به دغدغه استان نسبت به احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و مراکز استراحت، بیان کرد:در حال حاضر ۲۲  مرکز در استان در حال بهره برداری است، ۸ مجتمع در حال ساخت و ۸۷ موافقت اصولی نیز صادر شده که با بهره برداری از آن‌ها مشکلی در امر استراحت رانندگان وجود نخواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف می‌تواند در کاهش تصادفات و تلفات کمک کننده باشد، گفت: در حال حاضر ۲۶ دوربین ثبت تخلف و ۲۴ دوربین نظارتی در محور‌های مواصلاتی استان نصب است، همچنین تمامی تاسیسات مورد نیاز ۴۵ دوربین جدید آماده شده است که با تحویل این دوربین‌ها به استان ضریب کنترل و نظارت افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: متوسط سرعت تردد در استان ۷ کیلومتر از متوسط تردد کشوری بالاتر است و اگر ۴۵ دوربین نصب شود کاهش محسوسی در تصادفات خواهیم داشت.

۳۱۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی دارای روشنایی است

زندی فر به جایگاه سوم استان مرکزی در بین استان‌های کشور در امر روشنایی محور‌های مواصلاتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۴ تقاطع و نقطه پرخطر در استان روشن شد و در درحال حاضر ۳۱۰ کیلومتر روشنایی در محور‌های مواصلاتی استان مرکزی وجود دارد و ۲۰ کیلومتر از آزادراه ساوه –تهران نیز به زودی روشن می‌شود.

وی در خصوص خط کشی محور‌ها گفت: با تخصیص اعتبارات سالانه امکان خط کشی ۳ هزار کیلومتر راه وجود داشت که در امسال با همان اعتبارات تنها ۳۰۰ کیلومتر خط کشی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: با توجه به به اینه ۷۵ درصد تردد‌های در محور‌های چهاربانده استان است، مجموعه راهداری اولویت اصلی خود در خط کشی را این محور‌ها می‌داند که باید همواره به روز باشند.

زندی فر تصریح کرد: سال گذشته افزایش تردد در محور‌های مواصلاتی را شاهد بودیم در ۴ ماهه نخست امسال نیز این افزایش رقم خورد و با این شرایط مسلما در سال آینده نیز با روند رو به رشد مواجه خواهیم بود، اما تجهیزات کنترل تردد ارتقایی نداشته است که ضمن ارتقا باید دلیل این حجم افزایش تردد نیز بررسی شود.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت ترافیکی و تصادفات و تلفات درون و برون شهری توسط سرهنگ کهریزی، رییس پلیس راه و سرهنگ حسینی رپلیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، سردار حسینی فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: باتوجه به خرید تجهیزات جدید برای کشور استان مرکزی جز اولین استان‌های کشور جهت بهره برداری از این تجهیزات از جمله ماشین و تجهیزات کنترل تخلفات قلمداد می‌شود.

 

با توجه به اینکه ۴۰۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلفات برای نصب در محور‌های مواصلاتی کشور خریداری و وارد شده و پیمانکار نصب این دوربین‌ها نیز تعیین شده است، تا آخر آبانماه سال جاری این دوربین‌ها نصب و به بهره برداری می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار