استاندار ایلام به مناسبت بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در استان ایلام پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۷۷۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 21 August 2019

به گزارش تابناک ایلام، متن پیام استاندار ایلام به شرح ذیل است:

در هر برهه‌ای از زمان، هنر، بسیاری از ناگفته‌های تاریخ را به اشکال گوناگون بیان کرده و به تبع آن آثار هنری هویت و شناسنامه هر سرزمین و قومی را متبلور می سازد. در این راستا اگرچه پیشینه کار هنری به آغاز تمدن بشری برمی گردد اینجا بایست اذعان داشت که ایلام نیز از خواست گاه های اولیه تمدن بشری ست که بعنوان یکی از پایگاه های اصلی هنر و تمدن ایرانیان مطرح بوده است.

از آنجا که هنر بایست بتواند فرهنگ و سنت یک ملت را درگذشته وحال معرفی کند رخداد مبارک بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در استان فرهنگ دوست ایلام، یک فرصت مغتنم برای ارائه این ظرفیت ها در این منطقه از کشور است که موجبات رضایت و خوشحالی همگان بویژه اصحاب هنر و جوانان این دیار را فراهم ساخته است.

اکنون ایلام، عروس زاگرس، دیار هزاران ساله تاریخ بشری، سرزمین سرداران بی ادعای ۸ سال دفاع مقدس، دروازه عتبات عالیات میزبان جوانان پرشور ایران زمین در بیست و ششمین دوره جشنواره سراسری هنرهای تجسمی جوان، است. واضح است که این رخداد بزرگ می تواند مجالی برای بازدید این نسل پویا و آینده ساز کشورمان از نگارخانه ای غنی و عظیمی به نام هنر ایلام باشد.

انشاءالله حضور در میان ایلامیان میهمان نواز باعث شود آینده سازان هنرهای تجسمی کشور بتوانند در ثبت و ضبط خاطرات بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی در پایتخت خادمین زوار اربعین با ارائه نمایشی از وصف دلدادگی این مردمان بزرگ برای آب و خاک ایران اسلامی بیش از پیش این کارگاه سرزنده هنری را به جامعه ایرانی معرفی کنند.

در پایان لازم می دانم از همه جوانان شرکت کننده در این دوره از جشنواره تشکر نمایم و تلاش معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کنار کوشش مجدانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام را قدر نهیم و امیدوار باشیم با ایجاد بازار بزرگ آثار هنری هنرمندان جوان تجسمی کشور شاهد هم افزایی در افزایش تولیدات با کیفیت در این عرصه و تحقق عینی اقتصاد هنر باشیم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار