آقازاده استاندار مرکزی در دوازدهمین نشست ستاد بازآفرینی شهری استان، گفت: سهمیه این استان در سال جاری از طرح مسکن سازی دولت با عنوان «اقدام ملی» ۱۶ هزار و ۲۸۷ واحد است.
کد خبر: ۷۷۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 19 August 2019

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: طرح اقدام ملی با هدف کنترل قیمت ها به عنوان برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود و بازه زمانی اجرای این طرح سال های ۹۸ و ۹۹ است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار واحد از این واحدهای مسکونی  در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران اراک، ۲ هزار و ۸۷ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می شود.
استاندار مرکزی گفت:  طرح اقدام ملی در ۲ بخش تامین زمین توسط شهرستان ها و یا در زمین های سازمان ملی زمین و مسکن اجرا یی می شود.

آقازاده افزود: برای تحقق اهداف ساخت این واحدهای مسکونی باید نیازسنجی دقیقی در شهرهای بزرگ استان از جمله اراک و ساوه صورت گیرد.

وی اظهار داشت:ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در شهر جدید امیرکبیر باید به صورت اولویت دار بررسی و زیرساخت های لازم برای ایجاد آن  مورد توجه قرارگیرد.

استاندار مرکزی گفت: سرانه خدمتی در ساخت واحدها با اهمیت است و باید در ایجاد این واحدهای مسکونی تمامی خدمات مورد نیاز  متقاضیان دیده شود تا با سکونت در این مناطق مشکلی نداشته باشند.

آقازاده افزود: نیازسنجی برای ۲ هزار و ۸۷ واحد مسکونی در استان ضروری است و باید سهمیه شهرستان ها مشخص  شود تا فرمانداران و شهرداران برای این مهم اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ۵۰ درصد جمعیت شهرنشین استان مرکزی ساکن اراک هستند و باید بیشترین سهمیه طرح مذکور برای  این کلانشهر تعریف شود وپس از آن نیز  ساوه و سایر شهرها به ترتیب اولویت مدنظر باشند.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: کاهش عرضه زمین، افزایش قیمت را به دنبال داشته است و این مهم باعث شده تا اراک بعد از تهران، رتبه دار افزایش قیمت مسکن و زمین کشور  باشد.

وی اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری با آغاز کار دولت تدبیر و امید کلید زده شده است تا با نوسازی و ساخت واحدهای مناسب نیاز خانوارها پاسخگویی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تعهد دولت در طرح اقدام ملی مسکن ساخت  ۴۰۰ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور است.

«احمد مرزبان» افزود: ۲۰۰ هزار واحد سهم برای  شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور تعیین شده است.

وی اظهار داشت: سهم استان مرکزی در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر ۱۲ هزار واحد و ۲ هزار و ۸۷ واحد در بافت فرسوده تعیین شده که در تعهد راه و شهرسازی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: نخستین گام برای ساخت این واحدها،  برخورداری از زمین مناسب است  و این درحالی است که در محدوده شهرهای استان مرکزی زمین برای ساخت و ساز وجود ندارد و باید از زمین های  دولتی استفاده شود.

مرزبان افزود: لازم است برای تحقق ساخت این میزان سهمیه، ظرف ۲ ماه آینده زمین در اختیار راه و شهرسازی استان گذاشته شود.

وی اظهار داشت:  برای ساخت ۷۰۰ واحد در اراک کمبود زمین وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود در بخش دولتی تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از ۲ هزار و ۸۷ واحد مسکونی بافت فرسوده یک هزار واحد سهمیه اراک، ۸۰۰ واحد سهمیه ساوه و بقیه به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تخصیص داده شود.

مرزبان افزود: اغلب برنامه های شرکت تعانی های مسکن مهر خمین به نتیجه نرسیده است بنابراین سهمیه این شهرستان با ۱۰۰ واحد به صورت خود مالک انجام می شود.

مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی گفت: در مطالعات طرح جامع مسکن استان ظرف ۱۰ سال آینده حدود  ۱۲۵ هزار نفر به جمعیت اراک اضافه می شود که این تعداد حداقل به ۴۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارند.

«حمیدرضا نوازنی» افزود: مشکل شهر اراک براساس الگوی جمعیتی، کمبود مسکن نیست بلکه  در توزیع مسکن اشکالاتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: ۳۰ درصد جمعیت شهرستان اراک مستاجر هستند که در نظام توزیع مسکن الگوی حاکم همانند سراسر کشور است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت:در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی سهمیه بنیاد مسکن استان در نظر گرفته شده است.

«محمدرضا رضافرح» افزود: این تعداد واحد مسکونی در ۳۲ شهر استان هدفگذاری شده است.

وی اظهار داشت: راه و شهرسازی استان زمین ساخت این واحدها را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد داد.

گفتنی است برگزاری نشست های هیات اجرایی بازآفرینی شهری هر ۱۵ روز، اعلام میزان زمین های بلاتکلیف دستگاه های اجرایی ظرف ۱۵ روز آینده به راه و شهرسازی، تخفیف ساخت بافت فرسوده طبق ماده ۱۶ توسط همه دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری،تامین زمین در شهرک علی ابن ابیطالب(ع) برای پست برق و اعلام واحدهای طرح اقدام ملی توسط راه و شهرسازی، فرمانداری ها و معاون عمرانی ظرف ۲۰ روز آینده به استانداری مرکزی از مصوبات این نشست بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
وی اظهار داشت: برای ساخت ۷۰۰ واحد در اراک کمبود زمین وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود در بخش دولتی تامین شود.
لطفا زمینهای جنبی شهر جدید امیرکبیر زمینهای اتوبوسرانی و اطراف آن ( غیر باقی )با توجه به اینکه محل ریزش آشغال قرار گرفته مد نظر قرا گیرد
سید محمد هاشمی پور
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
باسلام خواهشمندم در مورد زمینهای اتوبوسرانی تصمیم گیری کنید نزدیک ب ۲۵سال از واگذاری این زمین ها میگذرد و بیشتر کسانی ک زمین خریده اند ک از کارکنان زحمتکش اتوبوسرانی هستند هنوز مستاجرند و این زمین دارای سند بوده و جز باغ های قنات محسوب نمیشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار