مسئول بسیج صنعت معدن سپاه کربلای مازندران از اجرای نصب ۱۰۰ پنل خورشیدی برای خانواده‌های محروم در روستا‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 18 August 2019

مسئول بسیج صنعت معدن سپاه کربلای مازندران از اجرای نصب ۱۰۰ پنل خورشیدی برای خانواده‌های محروم در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از مازندران، علی تبار، دبیر کمیته اجرایی همایش مدیریت مصرف انرژی و رونق تولید، امروز، ۲۷ مردادماه در همایش مدیریت مصرف انرژی محور رونق تولید که در دانشکده سما ساری برگزار شد، گفت: دو طرح «جهاد روشنایی» و «صنعت ‌یار» برای مدیریت مصرف اجرایی می‌شود که نیازمند توجه ویژه مدیران است.

وی با بیان اینکه، برای اجرای این دو طرح از وزارت‌خانه بودجه درنظر گرفته شده است، افزود: تلاش داریم با اجرای طرح «صنعت یار» برخی از مشکلات شرکت‌های متوسط و کوچک را مرتفع کنیم.

مسئول بسیج صنعت معدن سپاه کربلای مازندران با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر نصب پنل‌های خورشیدی، اظهار کرد: سهمیه استان مازندران ۱۰۰ واحد پنل ست که برای هر واحد خانه ۵۰ میلیون تومان وام درنظر گرفته شد تا بتوانیم این پروژه را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ خانه محروم و کم‌بضاعت در استان شناسایی شده و مقرر شد از درآمد برق این پنلها تا پنج سال صرف پرداخت اقساط وام شود و درآمد آن بعد از سال پنجم برای آن خانواده محروم و کم‌درآمد باشد.

در این همایش سرهنگ محمدرضایی، جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران، با تاکید بر اینکه، در آموزه‌های دینی تاکید شده خداوند جماعت افراط کننده در مصرف را دوست ندارد، گفت: لازم است این همایش‌ها بارها تکرار شود و در کنار آن اقدامات اجرایی هم صورت گیرد.

ظرفیت بسیج متعلق به مردم است
وی با بیان اینکه، ظرفیت بسیج متعلق به مردم است و باید برای مردم از این ظرفیت بهره ببریم، اظهار کرد: ما در دهه ۷۰ به واسطه بکارگیری بسیج، بحث فلج اطفال را ریشه‌کن کردیم و اخیراً در واقعه سیل هم هنوز این بسیجیان مشغول هستند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه ‌ما در تولید انرژی بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشتیم، افزود: لازم است بدانیم که این پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در شرایط تحریمی به دست آمد که چنانچه این تحریم‌ها در برخی از کشورها اتفاق افتاده بود می‌توانست نظام سیاسی کشور را تغییر دهد اما رشد اقتصادی ما به اندازه‌ای بود که توانست در برابر این تحریم‌ها از خود مقامت نشان دهد.

رضایی با بیان اینکه، اخیراً قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، بزرگترین پالایشگاه میعانات نفتی را وارد مدار کرده است، اظهار کرد: جوانان این مملکت اکنون در حال ساخت سدهای بسیار پیشرفته هستند و متوسط سن مهندسین کشورمان ۳۲ سال است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه، ما در حوره مصرف بسیار مشکل داریم، اظهار کرد: احساس می کنم، مردم از مشکلات استحصال انرژی و تجدیدناپذیری برخی از آنها کمتر مطلع هستند و لازم است به مردم آگاهی دهیم که نسل‌های بعدی ما نیازمند این انرژی هستند و با توجه به عدم مدیریت صحیح در این حوزه، ممکن است در آینده واردکننده انرژی باشیم.

وی در پایان بیان کرد: یکی از مولفه‌های اصلی قدرت اقتصاد است و برای پایداری اقتصاد باید مردم را وارد این چرخه کرد و بسیج امروز یعنی نیروهای کارآمدی که می‌تواند در همه عرصه‌ها ورود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار