کسانی که وام‌های ارزان روستایی و عشایر دریافت کرده‌اند اسامی آنها به تفکیک استان‌ها بر روی سایت قرار داده شده است.
کد خبر: ۷۷۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴ 18 August 2019

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در محل نمایشگاه‌های تهران، گفت: 25 درصد از روستاییان کشور عضو صندوق توانمندسازی روستاییان و عشایر هستند و دولت با پرداخت سهم خود به این صندوق منابع ارزان قیمتی برای مناطق روستایی و عشایر فراهم می‌کند.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در محل نمایشگاه‌های تهران، گفت: 25 درصد از روستاییان کشور عضو صندوق توانمندسازی روستاییان و عشایر هستند و دولت با پرداخت سهم خود به این صندوق منابع ارزان قیمتی برای مناطق روستایی و عشایر فراهم می‌کند.

اخبار اقتصادی_ وی با بیان لزوم افزایش ضریب نفوذ صندوق روستاییان و عشایر در سطح کشور، گفت: امیدواریم با بهبود یافتن شرایط روستاییان و عشایر زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق افتد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد 170 هزار طرح اشتغال روستایی و عشایر به بانک‌های مختلف معرفی شده که 100 هزار طرح از این تعداد به مرحله انعقاد قرارداد در بانک‌ها رسیده و 8500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود 4 تا 9 درصد و به طور متوسط به نرخ 6 درصد برای اشتغال روستاییان و عشایر و مناطق مرزی و محروم به کارآفرینان پرداخت شده است و زمینه اشتغال 241 هزار نفر را فراهم کرده است.

شریعتمداری این را هم گفت: کسانی که وام‌های ارزان روستایی و عشایر دریافت کرده‌اند اسامی آنها به تفکیک استان‌ها بر روی سایت قرار داده شده است.

وی میزان انحراف وام‌های اشتغال روستایی را 16.2 درصد اعلام کرد و گفت: عمده این تغییرات به دلیل نوسان نرخ مواد اولیه و ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک اتفاق می‌افتد.

* 2500 میلیارد تومان منابع جدید اشتغال روستایی در اختیار استان‌ها قرار داده شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 2500 میلیارد تومان منابع جدید از محل منابع اشتغال روستایی و عشایر در اختیار استان‌ها قرار داده شده و سهم واحدهایی که مددجویان کمیته امداد را به کار می‌گیرند کاهش پیدا می‌کند.

شریعتمداری گفت: امیدواریم با پرداخت 2500 میلیارد تومان منابع جدید تسهیلات با سرعت بیشتری به روستاییان و عشایر در شهرهای زیر 10 هزار نفر و مناطق روستایی پرداخت شود.

وی همچنین گفت: قبلاً سهم اشتغال روستاییان از کل کشور کمتر از 3 درصد بود که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تا پایان سال 97 این رقم به 23.5 درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به نمایشگاه عرضه توانمندی‌های روستاییان و عشایر از 31 استان کشور که در تهران برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها عملکرد موفقی از اشتغال روستاییان را به نمایش می‌گذارد.

* امیدواریم با الکترونیکی شدن قراردادها، قراردادهای سفید به حداقل برسد

شریعتمداری همچنین در مورد گلایه نماینده کارگران مبنی بر وجود 3.5 میلیون قرارداد سفید امضای کارگری گفت: برای حل این مشکل آیین‌نامه اجرایی به صورت الکترونیکی تصویب شده و در اختیار دولت قرار گرفته که اطلاعات قراردادهای کارگری در سطح کشور در سامانه جامع اشتغال قرار می‌گیرد و امیدواریم با الکترونیکی کردن این قراردادها،‌ قراردادهای سفید امضا به حداقل برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: آیین‌نامه اجرایی نظارت بر قراردادهای کارگری و کارفرمایی هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که مراحل نهایی را طی می‌کند و با تصویب آن در صحن دولت امیدواریم شرایط بهتری برای اشتغال روستاییان برای قراردادهای کارگری و کارفرمایی ایجاد شود.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار