مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات گازرسانی به ۲۹ روستای مرزی شهرستان بانه تا پایان امسال به اتمام می‎رسد‌.
کد خبر: ۷۷۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 17 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله‌گری در جریان بازدیداز پروژه‌های گازرسانی به روستاهای بانه اظهار کرد: این شهرستان که در نقطه صفر مرزی قرار دارد برای تامین سوخت و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها در اولویت گازرسانی قرار داشته و به علت هم مرز بودن با کشور عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به 29 روستای شهرستان مرزی بانه در حال انجام است که مبلغ اعتبارات این پروژه‌ها حدود 120 میلیارد ریال در بخش اجراء و تامین کالا است که از محل اعتبارات بند(ق) تبصره 2 قانون بودجه تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: گازرسانی به این روستاها در قالب 4 پیمان شامل گازرسانی به مجتمع‌های روستایی «سارتکه، سوراو ، بیاندره و  تاژان» در حال انجام است که تمامی پروژه‌ها در اواخر سال 97 عملیات اجرایی آنها آغاز و در سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

وی گفت: با نهایی شدن پروژه‌های گازرسانی به این 29 روستا پیش‌بینی می‌شود 116 هزار و 994 متر  شبکه‌گذاری صورت گیرد که تاکنون 23 هزار و 991 متر اجراء شده و 666 مورد انشعاب نیز برای نصب در نظر گرفته شده است.

فعله‌گری ابراز امیدواری کرد، امسال و در هفته دولت  8 روستای شهرستان بانه با جمعیتی بالغ بر 280 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه گاز طبیعی در بالا بردن میزان رفاه و آسایش خانوارهای روستایی افزود: گاز می‌تواند عاملی مؤثر در ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها و رونق بخشی اقتصاد روستایی باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: امکان گازرسانی به 161 روستای شهرستان بانه وجود دارد که تا پایان تیرماه سال‌جاری 123 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار