نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاثیر بالقوه تحریم های یکجانبه آمریکا بر حقوق بشر مردم ونزوئلا، تاکید کرد: خوشبختانه مردم ونزوئلا انقلابی هستند؛ گرچه خیلی تحت فشار هستند. آنها توانایی های سرزمینی، منابع و جمعیت مانند ایران ندارند که بتوانند مانند ایران مقاومت کنند؛ اما باز هم در همین حالت مردم مقاومی هستند.
کد خبر: ۷۷۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 17 August 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به تحریم های برخی کشورها از سوی آمریکا ازجمله ونزوئلا،گفت: باوجود گذار جهان از استعمار قدیم به خصوص به وسیله آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، پرتغالی ها، اسپانیایی ها و برخی از دیگر کشورها، الان آمریکایی ها به استعمار نوینی تقریباً رسیدند و آن را انجام می‌دهند.

آمریکا بر هرکشوری که علیه آن رویه انتقادی گرفته باشد، فشار می آورد

وی افزود:مثلاً ایالات متحده اعلام می‌کند که آمریکای لاتین حیاط خلوت ما است و تقریباً به همه امور کشورها معمولاً دخالت می کنند، از کودتاچیان حمایت می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا هر کشوری را که احساس کند که رویه انتقادی گرفته بر آن فشار می آورند، تاکید کرد: ونزوئلا جزو این کشورها است که در مقابل آمریکا می ایستد، نیکاراگوا، بولیوی هم همین رویه را دارند.

 

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به مردم آسیب می‌زند، ادامه داد: ونزوئلا کشور نفت خیز و عضو اوپک است. آمریکایی ها دلشان برای کشورها نسوخته و به اینکه بخواهند دموکراسی در آن کشورها برگزار شود، علاقه ندارد. نفت ونزوئلا مرغوب بوده و دوماً نزدیک ترین محل است برای حمل و نقل نفت برای آمریکایی‌ها و از نظر قیمت تمام شده هم برای آن ها بسیار مناسب است، به همین دلیل تمام فشارها را می‌آورند.

جمالی نوبندگانی در ادامه افزود: آمریکا در هر کشوری عوامل داخلی را همیشه به وسیله پول یا مقام یا حمایت نگه می دارند، آنجا هم یک جوان خام مثل گوآیدو را پیدا کردند و تحریک کردند. آمریکایی ها در زمان هوگو چاوز هم به همین شکل کودتاهای انجام دادند،که موفق نبودند و حتی چاوز را هم زندانی کردند.

 

نقض آشکار حقوق بشر با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ونزوئلا

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تاثیر بالقوه تحریم های یکجانبه آمریکا بر حقوق بشر مردم ونزوئلا، تاکید کرد: خوشبختانه مردم ونزوئلا انقلابی هستند؛ گرچه خیلی تحت فشار هستند. آنها توانایی های سرزمینی، منابع و جمعیت مانند ایران ندارند که بتوانند مانند ایران مقاومت کنند؛ اما باز هم در همین حالت مردم مقاومی هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رغم ادعای مستثنی شدن مواد غذایی، دارو و البسه از تحریم‌ها، تحریم های جدید منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع میلیون‌ها نفر از مردم ونزوئلا می‌شوند، تصریح کرد: آمریکایی ها بعضی از مقامات نظامی آنها را با وعده پول و قدرت خریده بودند و می خواستند کودتا کنند که خوشبختانه این قضیه اتفاق نیفتاد، فکر می‌کنم همینطور که نتوانستند کوبا را از پا دربیاورد بعد از چند دهه، ونزوئلا هم با کمک کشورهای انقلابی دنیا از این فشارها سربلند بیرون می آید.

 رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی، دستور اعمال تحریم علیه دارایی‌های دولت ونزوئلا را صادر کرد.در متن فرمان اجرایی صادر شده از سوی دونالد ترامپ آمده است که تمامی دارایی‌های دولت ونزوئلا در ایالات متحده بلوکه می‌شود و بدین ترتیب این دارایی‌ها قابل انتقال و معامله نیست.

در فرمان امضا شده از سوی ترامپ، ادعای "غصب" قدرت توسط نیکلاس مادورو و "نقض حقوق بشر" توسط افراد وابسته به وی، به عنوان توجیه اعمال این تحریم عنوان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار