شهردار شهر قرچک از احداث دهکده سفال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 17 August 2019

به گزارش تابناک تهران، شهردار قرچک در حاشیه برگزاری جلسه کارگره تخصصی دهکده سفال شهرستان قرچک که با حضور مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی در محل شهرداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: احداث دهکده سفال کمک شایانی به تولید صنایع‌دستی و رونق اقتصادی شهرستان می شود و همه دستگاه ها باید سهم خود را در ایجاد این منطقه اقتصادی ایفا کنند.
محسن خرمی شریف افزود: شهرستان قرچک به لحاظ برخورداری از خاک مرغوب، از دیرباز تا کنون، میزبان واحدهای مختلف تولید آجر و سفال بوده و صنایع تولیدی در حوزه سفال، از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های منحصربه ‌فرد قرچک با احداث دهکده سفال، به عینیت می رسد و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر از هیچ کمکی به احداث این دهکده دریغ نخواهد کرد.
شهردر قرچک با بیان این که احداث دهکده سفال کمک شایانی به رونق تولیدات خانگی و صنایع‌دستی قرچک می‌کند تصریح کرد: با احداث دهکده سفال، هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی و حتی افرادی که در خانه به تولید محصولات مختلف می پردازند ساماندهی شده و قرچک را به قطب مهم تولید صنایع دستی استان تهران تبدیل می کنند.
وی افزود: با راه اندازی این مرکز اقتصادی، ضمن حمایت از تولید صنایع‌دستی، موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه در حوزه گردشگری می شود.
خرمی شریف اظهارداشت: زمین‌های داخل و یا خارج از محدوده برای واگذاری برای احداث دهکده سفال قطعاً استعلام شهرداری و در نهایت با توافق مالکین انجام خواهد شد.
وی گفت: واگذاری زمین‌های بالای ۲ هکتار موافقت کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران را می‌طلبد که با توجه به تصویب طرح در شورای کمیته برنامه‌ریزی استان تهران، پیگیری مدیریت شهری در خصوص دهکده سفال قطعاً به تسریع کار کمک شایانی خواهد کرد.


دهکده سفال مصوبه استانی دارد


رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت : مجوز راه اندازی دهکده سفال شهرستان قرچک بر اساس مصوبه کمیته برنامه ریز یو توسعه استان تهران صادر شده است.
مریم خدابنده افزود: بر اساس مجوز صادر شده، این دهکده باید از سوی بخش خصوصی احداث و راه اندازی شود و مسئولان شهرستان مجوز لازم برای راه اندازی این مرکز را صادر می کنند.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز می توان نسبت به تجمع فعالیت سفالکاران اقدام و موجب رونق اقتصادی منطقه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار