کد خبر: ۷۷۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 17 August 2019

تابناک / رئیس‌کل سابق دادگستری استان گیلان با بیان اینکه پرونده‌های دولتی موجود در دادگستری بی‌صاحب‌ترین پرونده‌ها هستند، گفت: هنوز پرونده‌های دولتی در گیلان وجود دارند که تکلیف آن‌ها مشخص نیست.

 

اجمالی/پرونده‌های دولتی، بی‌صاحب‌ترین پرونده‌های دادگستری گیلان هستند

 

احمد سیاوش پور صبح امروز در مراسم معارفه رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به عملکرد حضور خود در گیلان اظهار کرد: توانسته‌ایم‌ با تدابیر جمعی و برنامه محور اقدامات توسعه‌ای گیلان را پیش ببریم.

وی با تأکید بر اینکه در سوی دوران مسؤولیتش از پرداختن به حاشیه خودداری کرده، افزود: اجازه صرف بیهوده وقت به هیچ بخشی را نداده‌ایم و تنها در راستای هم‌دلی و صمیمیت تلاش کرده‌ایم.

 رئیس‌کل سابق دادگستری استان گیلان با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های حکومتی در گیلان را به‌هیچ‌وجه نپذیرفته‌ایم، گفت: با وجود حفظ استقلال دستگاه قضایی تلاش کرده‌ایم با تعامل ضابطه‌مند در جهت توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

سیاوش پور با اشاره به تمرکز کردن دستگاه قضا بر روند پرونده‌های قضایی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا در بیان، دادرسی و اتمام پرونده‌ای قضایی شفافیت را اعمال کنید و معتقدیم ۹۰ درصد آمار پرونده‌های قضایی استان واقعی است.

وی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در گیلان تصریح کرد: فراوانی پرونده‌های قضایی که بیشترین دلایل آن اصالت اسناد غیررسمی است و بالغ‌بر ۵۱ درصد از رونده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد بسیار زیاد است اما باوجود آن اطاله دادرسی در استان کاهش پیداکرده است.

رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان با بیان اینکه پرونده‌های دولتی موجود در دادگستری بی‌صاحب‌ترین پرونده‌ها هستند، افزود: هنوز پرونده‌های دولتی در گیلان وجود دارند که تکلیف آن‌ها مشخص نیست.

سیاوش پور با اشاره به حفظ صیانت در دادگستری گفت: تا حکم قطعی برای متهمی صادر نشده اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و پیوسته صیانت از شخصیت افراد را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی  با تأکید بر بررسی با قطعیت دستگاه قضا با مجرمان افزود: دادگستری گیلان در برخورد با مجرمان و متخلفان ازجمله متهمان دولتی کوتاه نیامده و با شدت برخورد کرده است.

رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان با اشاره به معضلات استان گیلان و ایراد لطمات بر توسعه استان بیان کرد: معضلات محیط‌زیستی و عدم تثبیت مدیریت در گیلان از بزرگ‌ترین فجایع و معضلات استان است.

این خبر تکمیل می‌شود ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار