فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت:مرزهای ایران از هر لحاظ تحت کنترل و رصد بوده و هرگونه تفکری که به سمت ایران باشد، به سرعت مقابله می‌شود.
کد خبر: ۷۷۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 15 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فردین پیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته، تهدیدات دشمن به صورت سخت و نظامی بود اما امروزه فناوری و علم به جایی رسید که مولفه‌های امنیت تغییر یافته است.

وی تصریح کرد: امروزه تهدیدات نرم بر تهدیدات سخت برتری یافته و سلاح اصلی برای برتری آن، رسانه است بنابراین قلب دفاعی کشورها در جنگ نرم، رسانه‌ها هستند.

سرپرست مرزبانی آذربایجان‌غربی افزود: امید است که تهدیدات نرم با پدافند و دفاع رسانه‌ای از سوی اصحاب رسانه به فرصت تبدیل شود چون آنها با شناخت مولفه‌های امنیت، می‌توانند در برابر دشمن صف‌آرایی کرده و نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.

وی در ادامه با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها باید بیش از منافع شخصی، به منافع ملی فکر کنند و در انتشار اخبار به صورت احساسی عمل نکرده و ضمن خودداری از تعصبات بی‌جا، متعهد، دلسوز و امانت‌دار باشند.

مرزهای ایران به صورت کامل تحت کنترل هستند

پیری در ادامه تاکید کرد: مرزهای ایران از هر لحاظ تحت کنترل و رصد بوده و هرگونه تفکری که به سمت ایران باشد، به سرعت مقابله می‌شود.

وی با اشاره به پیشگیری اجتماعی در نوار مرزی بیان کرد: در این راستا نیز آموزش‌های فراوانی در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و برای عشایر داده شده است.

سرپرست فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه، 30 درصد عملیات مرزی افزایش یافته است افزود: در این زمینه نیز در مقوله کالای قاچاق، شاهد کاهش کشف هستیم چون بحث پیشگیری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

کاهش 64 درصدی کشف قاچاق احشام

وی از کاهش 64 درصدی کشف قاچاق احشام خبر داد و اظهار کرد: سوخت با 12 درصد، مواد مخدر 84 درصد و ارز با 100 درصد افزایش کشف داشته است.

پیری با بیان اینکه دستگیری متهم مواد مخدر امسال 64 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: توقیف خودرو مواد مخدر نیز 120 درصد افزایش داشته است.
/انتهای پیام 
عکاس:مهدی رضاوردی

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار