استاندار خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات نباید تنها را دوران تحریم برگزار شود، بلکه همواره باید به یاد داشته باشیم که توانایی انجام تولیدات داخلی فولاد را داریم.
کد خبر: ۷۷۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 15 August 2019

اولین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش"تابناک"؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه بومی سازی، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید است و در راستای حمایت از بخش داخلی و استفاده از توان صنایع، دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان برپا شده است.

اولین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان با حضور شرکت‌های فعال زنجیره گروه فولاد و سازندگان و تامین کنندگان داخلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگزار شده و از 23 تا 25 مردادماه از ساعت 18 عصر تا 23 شب آماده میزبانی از علاقه مندان است.

غلامرضا شریعتی در این نمایشگاه اظهار ‌کرد: افتتاح این نمایشگاه به فال نیک گرفته شود و امید است در امر تولید ساری و جاری باشد.
 
وی افزود: این نمایشگاه به افتخار فولاد خوزستان ادمه پیدا کرد و افتتاح شد که انتظار است موثر و مداوم باشد و سالانه نقش خود را بیشتر ایفا کند.
 
شریعتی عنوان کرد: این نمایشگاه اولین نمایشگاه و حلقه اتصال صنعت مادر با کسانی است که کار تجهیز و تامین می کنند و این مهم را مسحتکم کرده و زمینه آشنایی را بیشتر می‌کند.
 
استاندار خوزستان گفت: این نمایشگاه باعث می شود پهنه ی همکاری گسترده شود و بتوانیم تامین مواد اولیه و تجهیزات داخلی را بیشتر کنیم و چرخه ثروت کنیم که این امر در نهایت منجر به اشتغال موثر در استان خواهد شد.
 
نماینده ارشد استان تاکید کرد:این گونه نمایشگاه های بومی فقط در زمان تحریم نباشد و اگر دری باز شد یادمان نرود که می توانیم تولید داخلی داشته باشیم. باید شرکتهای داخلی وقت بدیم تا پروسه ۸۰ ساله را همچون شرکتهای خارجی طی کنند و فقط به فکر سود بنگاهها نباشیم.
 
وی ادامه داد: انتظار است حمایت ها از صنایع تولید و مادر همواره مستمر باشد و در کنار قطعه سازان و صنعت مادر باشیم و این مهم به صورت مقطعی نباشد. 
 
غلامرضا سریعتی خاطر نشان کرد: فولاد خوزستان بعنوان تامین کننده مواد در کنار دیگر شرکتهای مرتبط ایستاده و تولید را تکمیل می کند و ارزش افزوده را تامین می کند.
 
استاندار خوزستان بیان داشت: انتظار است در خوزستان در مباحث مختلف، زنجیزه های ارزش تکمیل و نمایشگاه های مختلف تولید برگزار شود تا بتوانیم خدمات ببشتر و خلق ثروت بیشتر شویم. و منشا اثر بخشی برای کل استان باشد.
 
خداداد غریب پور معاون  وزیر صمت اظهار کرد: خوزستان اولین برگزارکننده نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد کشور است که نوآوری شرکت فولاد خوزستان در این زمینه ستودنی است؛ ایجاد طرح‌های توسعه، ارزآوری، تنظیم بازار، رشد و توسعه منابع انسانی از جمله گام‌های موثر این شرکت در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری به کاهش خروج ارز منجر می‌شود، افزود: حرکت به سمت بومی‌سازی قطعات و تامین کنندگان داخلی علاوه بر رونق تولید داخل، موجب رشد و خودباوری ملی می‌شود و این نمایشگاه باید به گونه‌ای حرکت کند که به تولید دانش مهندسی منجر و وابستگی در این بخش به خارج از کشور قطع شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، تصویب قانون رفع موانع تولید را نقطه‌ عطفی در شکوفایی تولید دانست و گفت:  این حرکت باعث تشویق بخش خصوصی و سرازیر شدن سرمایه در صنعت می‌شود. امروزه دولت، بخش خصوصی را رقیب خود نمی‌داند و حضور این دو در کنار هم باعث هم افزایی می‌شود.
 
معاون  وزیر صمت ادامه داد: برای مثال انجمن فولاد کشور که بخش خصوصی به شمار می آید اقدام به تاسیس صندوق پژوهش کرده است که مهمترین وظیفه این صندوق حمایت از تولید بومی و در اختیار قرار دادن نتایج پژوهش به بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی است.

غریب پور ضمن ارایه پیشنهادی برای گرد هم آمدن شرکت‌های فولادی، اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد خوزستان، مبارکه اصفهان، چادرملو و... با ایجاد یک تشکل از واحدهای مختلف تولیدی، تامین کننده و قطعه‌سازان حمایت کنند و نتایج را با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ یعنی اگر موفقیت در فولاد خوزستان به دست آمد، دیگر شرکت‌های فولادی و صنعتی از این موفقیت منتفع بشوند.

معاون وزیر صمت در پایان با ابراز امیدواری از پایداری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، بیان کرد: امیدواریم به زودی شاهد این باشیم که نیازهای تحقیقاتی صنعت به دانشگاه‌ها منتقل شود و استادان مجرب نسبت به رفع این نیازها اقدام کنند.
 
همچنین علی محمدی  اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان یک بنگاه اقتصادی مادر است که استمرار فعالیت‌هایش به بقای صنایع داخلی و کوچک کمک می‌کند. 
 
وی افزود: فعالیت مستمر تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات، تجهیزات و مواد اولیه از ارکان اساسی چرخه اقتصادی کشور به شمار می‌آید و در دسترس بودن صنایع در داخل باعث امنیت خاطر شرکت‌های بزرگ می‌شود.
 
محمدی  تصریح کرد: با این رویکرد فولاد خوزستان دومین قطب فولاد سازی کشور، تامین مواد، قطعات و تجهیزات را با اتکاء به صنایع داخل و بومی‌سازی آن دنبال می‌کند. هر کجا احساس کنیم، تجهیزات مرغوب و متناسب با استاندارد مورد نظر در داخل کشور تولید می‌شود، بدون شک از آن تولیدکنندگان حمایت کرده و اولویت تامین را از این شرکت‌ها در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: تحریم‌های چند سال اخیر در ظاهر، کار تامین قطعات، تجهیزات و مواد مرتبط با فولاد را سخت کرده است، اما در عمل عکس این تصویر شکل واقعی به خود گرفته و زمینه خودباوری، اعتماد متقابل و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور را ایجاد کرده است. 

محمدی با بیان اینکه سیاست شرکت فولاد خوزستان در سال‌های اخیر بر مبنای تکمیل زنجیره‌ ارزش هدف‌گذاری شده است، افزود: هدف از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی گروه فولاد خوزستان، شناسایی توانمندی تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، هم‌افزایی دانش فنی و توسعه صنایع کوچک است.

وی بیان کرد: به همین منظور اقدام به خرید سهام معادن در بالادست و پیگیر خرید سهام شرکت‌های تولیدکننده محصول نهایی در پایین‌دست هستیم. شرکت فولاد اکسین در جهت تکمیل زنجیره‌ ارزش در پایین‌دست همواره مورد توجه فولاد خوزستان بوده است و با تملک این شرکت در آینده گام اساسی به منظور رسیدن به هدف مدنظر برمی‌داریم.
 
محمدی گفت: خرید سهام معادن، مشارکت در ساخت شرکت فولاد اندیمشک، تملک 67 درصدی شرکت فولاد شادگان، پیگیری تملک سهام فولاد اکسین، مشارکت در طرح‌های پژوهشی، شرکت در پروژه بومی‌سازی الکترود گرافیتی از مهم‌ترین برنامه‌های جاری شرکت به شمار می‌آید.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: این شرکت همواره خود را ملزم به حمایت از تولید داخل می‌داند و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده، اهمیت این موضوع دوچندان است. در همین راستا گروه فولاد خوزستان آمادگی خود را جهت حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی اعلام می‌دارد و اولویت خرید را به محصولات، تجهیزات، قطعات و مواد ساخت داخل می‌دهد.

وی افزود: استان خوزستان نگین صنعت کشور است و پتانسیل‌های بسیاری از قبیل دسترسی به آب‌های آزاد، انرژی، مناطق آزاد تجاری، بندرگاه و البته جوانان متخصص دارد و این شرکت سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام بلندی در جهت رونق تولید و اشتغال‌زایی بردارد.

محمدی ادامه داد: بنابراین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی فولاد فرصت مناسبی برای شناسایی تولیدکنندگان توانمند داخلی در تامین نیازهای شرکت‌های فولادی است.دومین قطب فولادسازی کشور در چهار دهه فعالیت، همواره تامین تجهیزات مورد نیازش را به تولیدکنندگان داخل کشور اختصاص داده و اعتقاد گروه فولاد خوزستان حمایت همه جانبه از صنعتگران داخلی است؛ چرا که معتقدیم با تکیه بر دانش فنی جوانان، علاوه بر حفظ ارز کشور به شکوفایی صنعت و اشتغال‌زایی کمک کرده‌ایم.
 
وی بیان کرد: امیدواریم با حضور قدرتمند تولیدکنندگان، سازندگان و صنایع داخلی استان در نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر صنعت فولاد در آینده باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار