رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از مهار ۱۰ مورد آتش سوزی که امسال و همزمان با گرم شدن هوا تاکنون در مراتع این شهرستان به وقوع پیوسته است خبرداد.
کد خبر: ۷۷۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران، جمشید جویباری ظهر سه شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه افزود: برای مقابله با حریق های ایجاد شده و جلوگیری از گسترش آتش، به محض اطلاع از وقوع هر مورد آتش سوزی، در اولین زمان ممکن عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی فیروزکوه به محل حادثه اعزام و با کمک و همکاری نیروهای مردمی و دیگر دستگاه های اجرایی و امدادی به اطفاء و مهار آتش پرداختند.

وی با بیان اینکه وسعت مراتع شهرستان فیروزکوه حدود ۲۳۰ هزار هکتار است، بر حفظ و مراقبت از این سرمایه های ملی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: پوشش مراتع از ارزش های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی برخوردار بوده و متعلق به همه نسل ها می باشد که بر همین اساس حفاظت و مراقبت از این ثروت های خدادادی وظیفه ای همگانی به شمار می آید.

جویباری از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: به هنگام حضور در عرصه های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش، رهاکردن ته سیگار و بطری های شیشه ای جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار