فرماندار اردکان، از جمله نگرانی‌های مردم و مسوولان این منطقه را مباحث محیط‌زیست اعلام کرد که برخی اظهارنظرهای غیرعلمی توسط افراد غیرمتخصص هم باعث تشدید آن شده است.
کد خبر: ۷۷۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 13 August 2019

بهروز شهابی زاد در دومین نشست کارگروه محیط‌زیست شهرستان با بیان اینکه باید از نظرات متخصصان دانشگاهی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم اضافه کرد: با ترکیب انتخاب‌شده، اساتید، صاحب‌نظران و اعضای هیئت علمی دانشگاه در کنار مسئولان قرار می‌گیرند تا نگرانی‌های ایجادشده رفع و از اتخاذ تصمیمات نادرست و بحران‌آفرین در حوزه محیط‌زیست جلوگیری شود.

فرماندار اردکان با بیان این‌که این نشست‌ها به دلیل اهمیت موضوع، هر ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه، درباره احداث کارخانه آهک در شرق اردکان، طرح توسعه یک واحد پرورش اسب و موضوع سرباره‌های فولادی بحث، تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

شهابی زاد در تشریح مصوبات و تصمیمات کارگروه گفت: با احداث کارخانه آهک در شرق اردکان به‌دلیل قرارگیری در محور گردشگری مخالفت شد، همچنین نظر کارگروه درباره توسعه واحد پرورش اسب به‌عنوان یک صنعت جدید و بدون آلودگی مثبت اعلام شد.

وی درخصوص سرباره‌های فولادی نیز تصریح کرد: براساس گزارش صاحب‌نظران و نتایج آزمایش‌ها، سرباره‌های فولادی اردکان آلودگی زیست‌محیطی و بهداشتی برای استفاده در راه‌سازی را ندارند؛ اما از لحاظ منظر شهری برای استفاده در شانه راه‌ها مناسب نیستند و تنها می‌توانند با دانه‌بندی در زیرسازی جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

بهروز شهابی‌زاد در پایان این نشست، کارگروه محیط‌زیست را عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و اظهارنظر در خصوص مباحث زیست‌محیطی در شهرستان عنوان کرد و گفت: ترکیب اداری و علمی این کارگروه، تصمیم‌گیری‌ها را تسهیل می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار