مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام، گفت: ترافیک خطوط ناوگان هوایی در نیمه اول سال، انتقال بعضی پروازها از مبدا کرج و فرودگاه پیام را نیازمند توافق چند جانبه می کند لذا شروع پرواز مسافربری کمی زمان‌بر خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 10 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ نادر ثناگومطلق با اشاره به تصویب کاربری مسافربری فرودگاه پیام، اظهار داشت: در تلاشیم در اسرع وقت در تاریخ مورد نظر این پروازها انجام شود اما با توجه به محدودیت های پیش آمده و ترافیک خطوط در نیمه اول سال، انتقال بعضی از خطوط ناوگان هوایی کشور از مبدا کرج و فرودگاه پیام، احتیاج به توافق دو طرفه دارد لذا شروع پروازی مسافربری کمی زمانبر خواهد بود.

وی در ارتباط با پروازهای جدید هوایی فرودگاه پیام اذعان داشت: با کیش ایر مذاکرات کامل انجام شده و به لحاظ اینکه این مسیر جزو پرترددترین مسیرهاست، امیدواریم جزو اولین پروازهای فرودگاه پیام باشد.

ثناگو در زمینه اشتغالزایی، تصریح کرد: مجموعه پیام در اذهان عمومی بیشتر به عنوان فرودگاه معروف شده ولی منطقه ویژه اقتصادی پیام جزو برترین مناطق اقتصادی کشور است که به لحاظ جایگاه و جانمایی در اطراف پایتخت و مجموعه استان البرز تنها منطقه ویژه فعال اقتصادی دارای فرودگاه، است.

وی افزود: با توجه به فعالیت های خوب شکل گرفته و جذب تعدادی از صنایع در مجموعه پیام، می توان انتظار داشت تا پایان امسال و سال آینده به بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده خواهند رسید و امیدواریم که اشتغال مقطعی تا سال آینده محقق شود.

وی با اشاره به طرح جامع از مجموعه شهرهای ICC، لجستیک، فرودگاهی و شهر سلامت در منطقه اقتصادی پیام، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در مجموعه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام باید منتظر اشتغالزایی خوبی در البرز، باشیم.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر میزان خسارت ناشی از توقف پرواز مسافری پیام، گفت: این فرودگاه دارای چندین پرواز است از جمله آموزشی و کارگو که طی این مدت برقرار بود. از طرفی آغاز پرواز مسافربری استفاده از ظرفیت موجود در فرودگاه بود و تنها بخشی از سرمایه بخش مسافربری طی این مدت معطل مانده است که باید با شروع مجدد، جبران شود.

ثناگو در مورد اطمینان از ایمنی فرودگاه برای پرواز مسافربری، تاکید کرد: تامین ایمنی جان مردم نگرانی هر فرد است نه تنها مسئولان و این موضوع در اکثر حوزه ها وجود دارد و این درحالی‌ است که بحث ایمنی در پرواز دو چندان می شود.

مدیرعامل فرودگاه پیام با عنوان اینکه در صورت حداقل ناامن بودن پرواز هیچ مجوزی صادر نمی شود، ادامه داد: موازی بودن دو باند فرودگاه دلیل ناامنی فرودگاه پیام نیست چراکه در دنیا بسیاری از فرودگاه‌ها در نزدیکی  یکدیگر اقدام به جابجایی مسافر می کنند.

ثناگو با اشاره به اینکه با چند ایر لاین مذاکراتی صورت گرفته است، گفت: با توجه به مجاورت البرز و تهران و نزدیکی دو فرودگاه مهرآباد و پیام بعضی از هواپیمایی‌ها، جابجایی مسافر از تهران را ترجیح می دهند در صورتی که با درنظر گرفتن پتانسیل فرودگاه بین المللی پیام، می توان آینده روشنی برای این مجموعه شاهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار