در راستای مبارزه با سودجویان و مخربان اراضی ملی و حفاظت از این عرصه ها ، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم طی عملیات گسترده ای موفق به کشف و ضبط 800 کیلو گرم زغال از مخربان منابع طبیعی این شهرستان شدند.
کد خبر: ۷۷۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 10 August 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مسعود گودرزی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم با اشاره به اقدام ضربتی نیروهای منابع طبیعی و پیگیری‌های گسترده پیرامون این موضوع اظهار داشت: قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان در محورهای مواصلاتی منطقه قلمدان این شهرستان در حال تردد بودند که در دام ماموران منابع طبیعی شهرستان گرفتار شدند.

وی اظهار داشت: در این عملیات خودرو قاچاقچیان متوقف و افراد متخلف دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و برخوردهای قانونی در راستای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی شهرستان رستم ، از امحائ 10 واحد کوره ذغالی در مناطق "کوشک سفلی ومیانتنگان "این شهرستان خبر داد و گفت: اعضای این باند نیز پس از قطع درختان ارزشمند بلوط و سپس انتقال آن به این کوره ها اقدام به تهیه ذغال می کردند.

وی افزود: سودجویان حجم زیادی از ذغال را در اطراف مخفیگاه‌های جنگلی این شهرستان دپو کرده‌ و شبانه این محموله ها را از شهرستان خارج می‌کردند که با اقدامات هوشمندانه نیروهای منابع طبیعی به دام افتادند. وی یادآور شد:متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه ‌ماموران منابع طبیعی شهرستان رستم در گلوگاه‌ها و محورهای عبوری شهرستان حجم کشفیات ‌قاچاق فرآورده های جنگلی در مناطق جنگلی این شهرستان افزایش قابل توجهی یافته است.‌

برچسب ها: کشف ، ذغال سنگ ، قاچاق ، رستم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار