با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان، اولین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور در تبریز افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 09 August 2019

مسئول اولین مدرسه عالی مهارتی رباتیک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که مدرسه عالی مهارتی، ترکیبی از مدرسه و دانشگاه است، اظهار کرد: هم دانش‌آموزان و همچنین دانشجویان، مخاطب این مدرسه هستند.

مرتضی عباس‌زاده با بیان این‌که این مدرسه برای تمامی مقاطع(ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دوران دانشجویی) سرفصل دارد، افزود: در این مدرسه دوره‎های ویژه مربیگری نیز ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارک ارائه شده در این مدرسه معتبر بوده و در خارج کشور نیز اعتبار دارد، گفت: در اولین مدرسه عالی مهارتی، تمامی دوره‌ها به صورت کاربردی و عملیاتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این مدرسه عالی مهارتی دارای خط تولید پک‌های آموزشی رباتیک نیز است، افزود: تمامی پک‌هایی که در این مدرسه آموزش داده می‌شود، در خود مرکز ساخته شده و این موضوع از ویژگی‌های شاخص این مدرسه است.

عباس‌زاده با بیان این‌که فرآیند ثبت نام در این مدرسه از ترم تابستان شروع شده و از هفته آتی نیز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: کلاس‌های این مرکز بصورت رسمی از یکم مهرماه سالجاری شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های ربات‌های رونمایی شده در این مدرسه اشاره کرد و افزود: «ربات شبه انسان نما»، قابلیت حرکت کردن، صحبت کردن، فاصله سنجی و... داشته و برای اولین‌بار با برند مدرسه (SRL) رونمایی شد.

وی ادامه داد: «ربات پرنده» دیگر ربات ساخته شده در این مرکز است که قابلیت کنترل از راه دور و همچنین کنترل از طریق پردازش تصویری به صورت اتوماتیک را دارد؛ ماموریت‌های این ربات فیلمبرداری، ضبط صدا و همچنین حمل اشیاء(غذا، دارو و...) تا سه کیلوگرم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این خصوص افزود: این ربات، مجهز به جی‌پی‎اس بوده و زمانی که از مدار خارج شود، از طریق جی‌پی‌اس به همان جایی که آخرین بار آنتن داشته بازمی‌گردد؛ این ربات بطور کامل در این مرکز طراحی و ساخته شده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: این مدرسه عالی مهارتی، زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی استان فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار