دلق پوش با اشاره به افتتاح ۱۶ واحد صنعتی در هفته دولت گفت: سهم اشتغال استان گیلان از کل کشور در حوزه بازرگانی چهاردرصد است.
کد خبر: ۷۷۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 08 August 2019

 

تابناک / «فرهاد دلق پوش» امروز ( پنج شنبه،۱۷ مرداد) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در استانداری با بیان اینکه گیلان قطب اول صنعت سلولزی است گفت: باید با تدابیری این رتبه را حفظ کنیم.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به شاخص های اصلی حوزه صنعت افزود: ۳۴۲ هزار نفر در  بخش صنعت و معدن استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اشتغال هزار و ۹۰۰ نفره بخش معدن و ۸۲ هزار نفری در بخش صنعت تصریح کرد: هفت و سه دهم درصد سهم اشتغال کشور مختص به بخش صنعت و معدن گیلان است.

دلق پوش ادامه داد: سهم استان به نسبت کل کشور در اشتغال واحدهای صنعتی ۱۵ هزار میلیارد ریال است ضمن اینکه گیلان به لحاظ واحدهای صنعتی رتبه نهم کشور را داراست.

 وی با بیان اینکه گیلان در حجم سرمایه گذاری رتبه ۱۵ و کسب اشتغال رتبه ۱۲ کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: ۱۳۹ طرح صنعتی در استان داریم که ۱۶ واحد در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان صمت اضافه کرد: این ۱۶ واحد صنعتی با ۴۵۴میلیارد تومان سرمایه گذاری موجب اشتغال ۴۳۰ نفر می شود.

وی تعداد کارت های بازرگانی صادره استان را  ۶۳۲ کارت اعلام و بیان کرد: سهم اشتغال استان از کل کشور در حوزه بازرگانی حدود چهار درصد است.

دلق پوش با اشاره به ۹۲۱ هزار تن صادرات گیلان در سال گذشته اذعان کرد: این مقدار صادرات به ارزش افزوده ارزی ۴۶۵ میلیون دلاری دارای رشد ۳۲ درصدی در ارزش است.

وی از کاهش ۴۰ درصدی واردات خبر داد و افزود: ۱۵۵ واحد بزرگ و کوچک در صنعت پوشاک استان فعال هستند که رتبه دهم کشور را در این بخش دارا هستیم.

رییس سازمان صمت گیلان میزان سرمایه گذاری این صنعت را پنج هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده در این صنعت است.

 

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار