استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خبرنگاران زبان مردم هستند گفت: خبرنگاری آزاد در دنیا نمونه‌های زیادی دارد، همین خبرنگار می‌تواند رئیس جمهور قدرتمندترین قدرت دنیا را از قدرت کنار بکشد.
کد خبر: ۷۶۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹ 07 August 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی در دیدار جمعی از اصحاب رسانه قم که در بیت آیت‌الله العظمی بروجردی برگزار شد، خبرنگاری را شغلی پرخطر در دنیا دانست و اظهار کرد: خبرنگاران زیادی در جنگ‌ها کشته شدند اما همان‌ها کاری کردند که مثلا در جنگ ویتنام آمریکایی‌ها مفتضحانه عقب‌نشینی کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان مردم هستند تصریح کرد: خبرنگاری آزاد در دنیا نمونه‌های زیادی دارد، همین خبرنگار می‌تواند رئیس جمهور قدرتمندترین قدرت دنیا را از قدرت کنار بکشد؛ خبرنگار می‌تواند یک نقص را در جامعه طوری برجسته کند که همه مردم احساس کنند نقطه اصلی خطر کجاست.

آیت‌الله علوی بروجردی با تاکید بر اینکه خبرنگار این توانایی را دارد که دست بر نقاطی بگذارد که مسوولان متوجه اهمیت آن شوند گفت: حضور و بروز خبرنگار در جامعه یعنی نظارت رسمی بر فعالیت‌های نهادهای مختلف؛ کسی که در هر فضایی باشد نقطه ضعف را پیدا می‌کند و جار می‌زند خبرنگار است و اگر این وظیفه به درستی و دقیق عمل شود بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه هست وجود نداشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی برای ما یک فرصت طلایی است اظهار کرد: در فضای مجازی آفات ازجمله مسائل اخلاقی وجود دارد و ما این موضوعات و انحرافات را می‌فهمیم، اما اگر بجای اینکه با فضای مجازی مقابله کنیم، مدیریت داشته باشیم، نتایج مثبتی می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه بستن راه‌های ارتباطی در دنیای امروز امکان ندارد‌ و دیگر جلوی کاری را گرفتن بی‌فایده است تصریح کرد: مگر چین، روسیه و... که کشورهای قدرتمندی هستند، آیا توانستند راه‌های ارتباطی را ببندند تا مردم از اطلاعات و دنیا باخبر نشوند؟

وی افزود: بجای برخورد، باید در حوزه فضای مجازی اساسی و اصولی وارد شویم تا بتوانیم اثرگذار بوده و اثرات منفی را خنثی کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی یک مطلب و سخنرانی مذهبی مخاطبان میلیونی پیدا می‌کند؛ این یک فرصت است که باید در فضای مجازی از آن استفاده کرد.

آیت‌الله علوی بروجردی بیان کرد: گاهی در فضای مجازی آبروی افراد را مفت از بین می‌برند؛ باید اخلاق را در جامعه رشد دهیم و آبروی افراد را نبریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار