هشت متخلف آتش زدن کاه و کلش در قائمشهر به قانون معرفی شدند
کد خبر: ۷۶۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 06 August 2019

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت که هشت متخلف آتش زدن کاه و کلش در این شهرستان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید جعفری شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ طرح ضربتی مبارزه با مگس میوه و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش که در روستای حاجیکلا صنم قائمشهر برگزار شد ، افزود : در خصوص منع قانونی آتش زدن کاه و کلش کارگروهی مشترک بین جهاد کشاورزی و محیط زیست در این شهرستان برگزار شد که ما تاکنون موفق شده ایم هشت متخلف را به مراجع قضائی معرفی کنیم که خوشبختانه مراجع قضائی در این موضوع همکاری های لازم را با ما داشته است .

وی با اعلام اینکه منع آتش زدن کاه و کلش طی سال های گذشته هم وجود داشته است ، گفت که اما امسال محیط زیست به جدیت به جهت اهیمت موضوع در حال رصد است تا با متخلفین آتش زدن کاه و کلش برخورد کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه تاکنون از ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار معادل ۲۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان برداشت شده است ، افزود : کشاورزان به دلیل اینکه بتوانند نسبت به کشت مجدد اقدام کنند نسبت به آتش زدن کاه و کلش اقدام می کنند ، ما هم در قالب اطلاعیه به کشاورزان که این کاه و کلش ارزش غذایی دارد در حال تلاش کردن هستیم .

آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در خصوص مبارزه با مگس میوه

جعفری با اعلام اینکه سطح باغات مرکبات در شهرستان قائمشهر ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است ، گفت : اگر چه ۲۱ هزار و ۷۰۰ بهره بردار با ۲۵ نوع گونه مرکبات در این شهرستان وجود دارد ، ولی اغلب مرکبات در این شهرستان پرتقال است که مگس میوه خطر جدی برای آن محسوب نمی شود اما محصولاتی همانند نارنگی زودرس ، هلو ، شلیل ، انجیر میزبان خوبی برای مگس میوه هستند .

وی با بیان اینکه به جهت ضرورت و اهمیت مبارزه با مگس میوه اقدامات جدی را انجام داده ایم ، افزود : به جهت اینکه مگس میوه مخرب ترین آفات را در بخش کشاورزی داشته است ما جلساتی متعددی را با حضور دهیاران و شوراها برگزار کرده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر افزود : با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اعم از شوراها ، دهیاری ها و محیط زیست در حال بررسی این موضوع هستیم و از بهره برداران بخش کشاورزی می خواهیم تا نسبت به برداشت میوه و جمع اوری میوه های پوسیده اقدام نمایند .

جعفری با تاکید براینکه این مگس ۳۰۰ میزبان دارد ، گفت : از بهره برداران بخش کشاورزی می خواهیم تا میوه های پوسیده در زیر درختان را جمع اوری و در عمق ۳۰ سانتیمتری خاک دفن کنند .

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از میوه های مگس زده کارشناسان بخش کشاورزی به صورت چهره به چهره به سراغ کشاورزان می روند ، افزود : تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار آموزش دیده اند و همچنین برای پیشگیری از این موضوع از بهره برداران بخش کشاورزی می خواهیم تا نسبت به مبارزه مکانیکی اقدام نمایند .
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار