استان البرز آماده آیین عید قربان می‌شود
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: برای عید قربان ۲۸ جایگاه ثابت عرضه و ذبح بهداشتی دام در استان جانمایی شده است.
کد خبر: ۷۶۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 06 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علیرضا جمالی با اشاره به اینکه از ۲۸ جایگاه موردنظر، یازده جایگاه توسط شهرداری جانمایی شده است، گفت: یک جایگاه نیز در آسایشگاه کهریزک جانمایی شده زیرا این مرکز مراجعان زیادی دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه باقی جایگاه ها توسط شهرداری و فرمانداری دیگر شهرستان های استان جانمایی شده است، گفت: در روز عید قربان علاوه بر جانمایی جایگاه های ثابت عرضه و ذبح بهداشتی دام، یازده اکیپ سیار بازرسی و نظارتی دامپزشکی نیز در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

جمالی با بیان اینکه ۳۹ دکتر دامپزشک در اکیپ های نظارتی حاضر خواهند بود، گفت: در هر یک از جایگاه های ثابت عرضه دام یک نفر ناظر بهداشتی و یک نفر ناظر شرعی نیز حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه دکتر دامپزشک پیش از کشتار وضعیت دام ها را بررسی می کند، گفت: بعد از کشتار نیز ناظرین بهداشتی بازرسی های موردنظر را به عمل می آورند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در بخش دیگری ضمن اشاره به توصیه های بهداشتی در خصوص تهیه دام زنده، گفت: با توجه به بیماری تب کریمه کنگو که متاسفانه منجر به تلفات انسانی در برخی نقاط کشور شده است از مردم می خواهیم به توصیه های بهداشتی توجه کنند و دام های زنده را در پارکینگ منازل و یا خیابان ها انجام ندهند.

جمالی از شهروندان خواست کشتار دام را به کشتارگاه ها بسپارند، گفت: برای این منظور می توانند به دو کشتارگاه دام استان در محدوده سه راه انبار نفت، هفت جوی و دیگری در شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: شهروندان پس از ذبح دام، گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده سپس در فریزر بگذارند. در حال حاضر این مهم در سطح کشتارگاه ها نیز رعایت می شود بگونه ای که درهر کشتارگاه سردخانه وجود دارد و بعد از کشتار دام، گوشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در سردخانه نگهداری و سپس در قصابی ها و دیگر مراکز توزیع و عرضه می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: اگر مردم به علت دوری مسیر و یا مواردی دیگر نمی خواهند برای کشتار دام به کشتارگاه مراجعه کنند، نیاز است که حتما از جایگاه های تحت نظارت دامپزشکی است دام زنده را خریداری کنند و کشتار را نیز در همان محل انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار