نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درآمد اقتصادی اجاره نشینان سنخیتی با نرخ مسکن ندارد بنابراین مشخص است که با این اوصاف اجاره نشینان در تنگناهای اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۶۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 06 August 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علاء الدین خادم درباره ارتباط گرانی افسارگسیخته مسکن و تولید آسیب‌های اجتماعی درکشور،گفت: بسیاری از اجاره نشینان در کشور توان خرید مسکن را ندارند و به همین علت تن به زندگی استیجاری می‌دهند بنابراین زمانی که درآمد اقتصادی سرپرست خانواده با نرخ اجاره بهای مسکن همخوانی ندارد،مشخص است که فرد درآینده وارد چالش های اجتماعی گسترده خواهد شد.

درآمد اقتصادی اجاره نشینان سنخیتی با نرخ مسکن ندارد

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درآمد اقتصادی اجاره نشینان سنخیتی با نرخ مسکن ندارد بنابراین مشخص است که با این اوصاف اجاره نشینان در تنگناهای اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: افزایش بی رویه اجاره بهای مسکن باید هرچه سریعتر متوقف می شود ، زیرا پدیده مسکن تنها یک پدیده اقتصادی نیست بلکه با گران تمام شدن نرخ و اجاره مسکن بطور حتم شاهد افزایش تولید آسیب های اجتماعی در کشور خواهیم بود.

اکثریت درآمد اجاره نشینان صرف اجاره بها می شود

خادم افزود: اکثریت درآمد اجاره نشینان در کشور صرفا صرف پرداخت اجاره بها می شود واین مسئله موجب می شود که اجاره نشینان هبچ گاه نتوانند به سمت پس انداز اقتصادی حرکت کنند تا بتوانند تغییر رفاهی در زندگی شان ایجاد کنند و از همین رو این مسئله مشکلات عدیده اجتماعی واقتصادی برای کشور در بردارد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس بابیان اینکه حاشیه نشینی و پارک نشینی در کلان شهرها برای افزایش نرخ اجاره مسکن هیچ نوع توجیه منطقی ندارد تصریح کرد: توسعه فرآیند اجتماعی نیازمند تنظیم درآمد اقتصادی مردم با نیازهای اساسی اولیه معیشتی از جمله مسکن است.

وی ادامه داد: تشدید مالیات بر خانه های خالی راهکار اساسی برای تنظیم متعارف نرخ و اجاره بهای مسکن است تا بتوان وضعیت مسکن را به نحو مطلوب به سمت ساماندهی سوق داد زیرا با گرانی مسکن بسیاری از خانوادهای تحت تاثیر فشارهای تصاعدی اقتصادی قرار می‌گیرند.

افزایش مالیات بر خانه های خالی راهکاری برای شکست اجاره بهای مسکن

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه افزایش مالیات بر خانه های خالی راهکاری برای شکست اجاره بهای مسکن است یادآورشد : اکثریت درآمد اجاره نشینان در شرایطی تقدیم صاحبخانه می شود که مردم در تنگناهای اقتصادی به سر می برند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار