کد خبر: ۷۶۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 06 August 2019

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی وابستگی چندانی به دولت ندارد، تصریح کرد: اشکالی در آموزش وجود دارد، درگیر کردن دانشجو به آموزش‌های طولانی‌مدت و در مقابل به بار آمدن دستان ناکارآمد می‌شود.

محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید منزلت و شأن علوم انسانی حفظ شود و به همین علت در دانشگاه آزاد نگاه تخصصی به نگاه صرفاً آموزشی و پژوهشی ترجیح می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 656 هزار نفر دانشجو دانشجوی علوم انسانی در 150 دانشکده موجود در کشور مشغول تحصیل بوده و برنامه جدی را در این حوزه شروع کرده‌ایم، ادامه داد: در معاونت علوم مهندسی و کشاورزی نیز با نگاه تحولی و کارآمد سازی کار را آغاز و فناوری را معاونتی مستقل از پژوهش تعریف کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان را به جد پیگیری می‌کنیم، در معاونت آموزش عمومی و مهارت‌های این دانشگاه نیز با حضور آقای بطحایی در جهت تحقق و پیاده‌سازی سند تحول آموزش‌وپرورش نیز حرکت می‌کنیم.

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد با دارا بودن 705 مدرسه و 110 مدرسه جدید در حال طراحی که یکی از این مدارس در استان هرمزگان خواهد بود، صفر تا 100 شرایط را برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادی ایجاد و این مدارس مطابق با سند تحولی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اشکالی در آموزش وجود دارد، درگیر کردن دانشجو به آموزش‌های طولانی‌مدت و در مقابل به بار آمدن دستان ناکارآمد می‌شود، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که مطابق سند توسعه استان و در جهت اشتغال جوانان و امیدبخشی به آنان آموزش‌ها را مطابق با فرصت‌ها اجرا کنیم.

طهرانچی اشاره کرد: برای مثال در استان هرمزگان مبحث اشتغال مبتنی بر دریا را به‌عنوان محور توسعه در دانشگاه قرار داده و تمامی رشته‌ها باید متناسب با این حوزه تغییر کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در خصوص پرورش میگو دوره 2+1 ( 2سال تحصیل و یک سال فعالیت در مزرعه پرورش میگو) باید به مرحله اجرایی رسد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که اهمیت دارد  این است که امید را در جوانان زنده کنیم که دانشگاه محل کسب مهارت است و در کنار آن مهارت‌های اجتماعی را نیز به دانشجو آموزش دهیم، اضافه کرد: از طرفی تمام پایان‌نامه‌ها نیز هدفمند شده و نظام پایشی در دانشگاه راه‌اندازی کرده و در این نظام کلیه رساله‌ها در یک سامانه ثبت‌نام و عناوین این پایان‌نامه‌ها مطابق چالش‌های ملی و دریایی است.

طهرانچی بیان کرد: سالانه حدود 90 هزار دانشجو ارشد، 90 هزار تحقیق و پایان‌نامه ارائه می‌دهند و در این تحقیقات یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده، عناوین مرتبط با دریا است. از مهرماه سال جاری یکی از دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های ساحلی موضوع دریا در حوزه‌های مختلف بررسی و مورد پایش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید اثر فرهنگی و اقتصادی دانشگاه کاملاً متحول شود، تصریح کرد: کلیه دانشجویان در شروع سال تحصیلی و در بدو ورود به دانشگاه باید مشاوره‌های فرهنگی و دینی را طی کنند. متأسفانه دانشگاه‌ها تأثیرپذیر بوده‌اند و نه تأثیرگذار.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه باید سبک زندگی ساز بسازد، اضافه کرد: دانشگاه آزاد از بندرلنگه تا جاسک و حاجی‌آباد و تمامی جزایر استان دارای شعبه بوده و این نشان‌دهنده این است که هیچ نهادی اجتماعی‌تر از دانشگاه آزاد نیست و در تمام شهرها به‌عنوان یک عنصر کنش گر فعال ظاهر می‌شود.

طهرانچی عنوان کرد: واحدهای این دانشگاه مستقل نبوده و تحت یک سیاست فعالیت می‌کنند.

وی در پایان گفت: توانمندسازی نیروی انسانی، بومی‌سازی و حکمی سازی علوم انسانی و به‌روزرسانی علوم روز با آموزش نیروی‌های انسانی در حال فعالیت سایر برنامه‌های دانشگاه آزاد به شمار می‌آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار