رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: در حال حاضر ۸۰۰ مهندس سازه و عمران عضو این سازمان هستند در حالیکه تعداد پروژه های ساختمانی به ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد در سال نمی رسد و این یعنی مهندسانی هستند که در سال حتی یک پروژه نیز ندارند.
کد خبر: ۷۶۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 06 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ آیت اله رستمی اظهار کرد: این افراد در رشته های مختلف عمران، ترافیک، معماری، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برق به عضویت این سازمان درآمدند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت و عدالت در اولویت کاری نظام مهندسی ساختمان ایلام است، تاکید کرد: اصلی ترین سرمایه این سازمان، سرمایه اجتماعی است بنابراین عملکرد مهندسان عضو سازمان باید به گونه ای باشد که مردم نهایت اعتماد را به این سازمان داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: شفافیت در بستر دولت الکترونیک قابل تحقق است اما در سال های گذشته در این مسیر بخوبی حرکت نشده است.

رستمی یادآور شد: شفافیت برنامه اصلی ماست و در این راستا اتاق شیشه ای برای تمامی رئوس سازمان شامل رئیس، اعضای هیات مدیره، خزانه دار و ...ایجاد خواهد شد و در یک بستر دولت الکترونیک تمامی منابع درآمدی و هزینه های سازمان به اطلاع مردم می رسد.

زیان انباشته ۲۱ میلیارد ریالی نظام مهندسی ایلام در سال ۹۷

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام با اشاره به روند غیرقانونی و نامناسب شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی، گفت: با اجرای این شیوه نامه مجموع زیان انباشته این سازمان در سال ۹۷ به ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید در حالیکه مجموع سود انباشته سازمان از ابتدا تنها ۲۱ میلیارد ریال بود.

رستمی یادآور شد: روند شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی به دلیل مغایرت با قانون توسط دستگاه قضا متوقف شد و از دیماه سال گذشته قوانین قبلی در سازمان اجرا می شود.

وی افزود: امسال ارجاع کار به مهندسان واقعی شد تا مشکل لابی گری ها برای همیشه در این سازمان رفع شود ضمن اینکه پرداخت حق الزحمه به صورت مرحله ای به ناظران نیز اجرایی شد.

رستمی با اشاره به اینکه به دنبال شفاف سازی، اصلاح و تغییر رویکردها بوده و آماده هزینه در این مسیر هستیم، گفت: ۹۵ درصد درآمدهای حوزه نظارت به مهندسین و پنج درصد آن به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می شود.

رکود ساخت و ساز باعث بیکاری مهندسان سازه و معماری شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: در حال حاضر ۸۰۰ مهندس سازه و عمران عضو این سازمان هستند در حالیکه تعداد پروژه های ساختمانی به ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد در سال نمی رسد و این یعنی مهندسانی هستند که در سال حتی یک پروژه نیز ندارند.

رستمی تاکید کرد: اگر برای خروج از رکود ساخت و ساز در این استان فکری نشود در سال های آینده با حجم بالایی از مهندسان بیکار دارای پروانه کار مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه ارائه خدمات مهندسی در استان وجود ندارد، یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال در مجموع ۲۰۹ پرونده ساختمانی در استان تکمیل شده و به نتیجه نهایی رسیده است که بیشتر آنها خویش فرما هستند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش انبوه سازی مسکن به شدت دچار رکود شده است بنابراین با وجود اینکه پروانه های ساخت و ساز از نظر تعداد برابر با چهار ماهه سال گذشته است اما از نظر متراژ کاهش یافته است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار