با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان و دستور قضایی دو دستگاه خودرو حامل زغال و هیزم جنگلی قاچاق در این شهرستان توقیف شد.
کد خبر: ۷۶۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 05 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید عبداله بحرینی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: این محموله قاچاق توسط دودستگاه خودرو سواری که از محور جاده جدید یاسوج - سپیدان و جاده رودشیر در حال تردد بودند شناسایی و توقیف شدند.

او افزود: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل هیزم و زغال قاچاق توسط سودجویان، ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان سریعا به منطقه مورد نظر اعزام و خودرو‌های موردنظر رویت شدند.

بحرینی ادامه داد: دراین عملیات متخلفان پس از مشاهده مأموران متواری شده و قصد فرار از محل را داشتند که نهایتا پس از تعقیب و گریز‌های فراوان توسط ماموران منابع طبیعی شهرستان خودرو‌های آن‌ها متوقف و با دستور قضایی شهرستان بازداشت شدند.

او با بیان اینکه از این خودرو‌ها ۵۸۰ کیلوگرم زغال و هیزم جنگلی کشف و ضبط شد، اظهار داشت: افراد متخلف با جاسازی چوب و هیزم جنگلی در خودرو، قصد خروج این محموله به خارج از استان را داشتند که با تلاش و هوشیاری نیرو‌های منابع طبیعی در مبادی خروجی شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

بحرینی بیان کرد: پس از توقیف و کشف این محموله قاچاق خودرو‌های توقیف شده به پارکینگ انتقال و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای متخلفین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان افزود: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل‌ها و مراتع، حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و طبق قانون مجازات خواهند شد.

او با اشاره به مقابله جدی و قانونی با فعالیت‌های مجرمانه متصرفان اراضی ملی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

برچسب ها: توقیف ، خودرو ، زغال ، هیزم ، قاچاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار