فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱۶ پرونده تخلفات اصناف توسط تعزیرات حکومتی رسیدگی و منجر به صدور حکم گردیده است.
کد خبر: ۷۶۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 05 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، جلسه تنظیم بازار به ریاست فرماندار و با حضور روسای ادارات در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه کوروش محمودیان با اشاره به ضرورت نظارت و کنترل مستمر بازار بر برخورد جدی و قاطع با افراد متخلف تاکید نمود و گفت: هرگونه بی توجهی به ضوابط صنفی و به ویژه عدم رعایت قیمت اجناس در بازار علاوه بر ایجاد نارضایتی عمومی قطعا موجب آشفتگی در بازار نیز خواهد شد.

فرماندار گیلانغرب افزود: دستگاه‌های متولی موظف هستند برنامه ریزی مداوم در زمینه بازرسی‌ها و کنترل بازار را در دستور کار خود داشته باشند که در این راستا از ابتدای سالجاری تا کنون، بالغ بر ۱۱۶ پرونده تخلفات صنوف که عمده این تخلفات در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و قاچاق کالا بوده توسط تعزیرات حکومتی رسیدگی شده، که منجر به صدور محکومیت جزای نقدی ۱۴۱ میلیون تومان شده است.

در ادامه این جلسه، نورالدین پرویز رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گیلانغرب گفت: میزان اقلام کالا‌های اساسی یارانه‌ای توزیع شده از ابتدای سال ۹۸ تا آخر تیرماه که جذب بازار و با نظارت اداره صمت توزیع شده، شامل ۱۳۴ تن شکر خانوار و بخش صنعتی، ۸ تن برنج تایلندی، ۵۵۰ کیلو گوشت گرم گوسفندی، ۱۴ تن گوشت منجمد، ۲۷۰۰ کیلو مرغ منجمد و ۳۶ تن قند شکسته بوده است.

پرویز در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بازرسی و نظارت واحد‌های عمده، خرده، خدماتی و تولیدی گفت: ۴۱۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته که تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای واحد‌های متخلف ۱۱۶ فقره عنوان شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد گزارش‌های دریافتی از ستاد خبری، ۴۹ مورد و همینطور گشت مشترک کنترل و مراقبت از بازرسی، ۵۴ مورد صورت گرفته است و ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ۱۴۱ میلیون تومان، و تعداد واحد‌های شناسایی شده فاقد پروانه کسب ۶۷ واحد می‌باشد.

رئیس اداره صمت گیلانغرب در پایان خاطر نشان کرد: از همشهریان عزیز درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت شهرستان تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار