مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: از دهه 40 و 50 معادن زیادی در سطح‌های وسیعی از البرز واگذار شده که با توسعه جمعیت استان و شرایط ایجاد شده، فعالیت آنها می تواند اثرات زیست محیطی مخربی داشته باشد به همین دلیل مسئولان فعلی به سادگی از کنار موضوع صدور مجوز معدن نمی‌گذرند.
کد خبر: ۷۶۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 03 August 2019

حامد فرضی با اشاره به وضعیت معادن استان اظهار کرد: البرز استان کوچکی است بنابراین با هماهنگی‌هایی که با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته قرار بر این شده حساسیت بیشتری درخصوص صدور مجوز برای فعالیت معادن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر مجوز اکتشاف معدن تنها در دو تا پنج هکتار صادر می‌شود این درحالی است که طی سنوات گذشته این مجوز محدودیت خاصی نداشته است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه بسیاری از مناطق استان ظرفیت و کشش اکتشاف را ندارند و فعالیت معدنی در آنها اثرات زیست محیطی زیادی به همراه دارد، به عنوان مناطق ممنوعه اعلام شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: با تصیم گیری‌های صورت گرفته در شرایط فعلی مجوز معدن در موارد محدود و در شرایطی که نیاز واقعی استان باشد و نتیجه اکتشافات به مصرف استان برسد، صادر می‌شود و سختگیری زیادی در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: وقتی معادن واگذار می‌شود، نظارت و پایش آنها به عهده سازمان و صنعت و معدن است تا تخلفاتی در حوزه برداشت‌های بی اندازه و توسعه بیش از حد تعیین شده اتفاق نیفتد.

فرضی گفت: متقاضیان ممکن است درخواستی که برای اکتشاف می‌دهند برای صد هکتار باشد ولی آنچه برای برداشت تایید می‌شود بین دو تا پنج هکتار است و اگر برداشت در این وسعت انجام شود، معدن وارد طرح توسعه و فازهای بعدی خواهد شد.

این مسئول افزود: از دهه 40 و 50 معادن زیادی در سطح‌های وسیعی از البرز واگذار شده که با توسعه جمعیت استان و شرایط ایجاد شده، فعالیت آنها می تواند اثرات زیست محیطی مخربی داشته باشد به همین دلیل مسئولان فعلی به سادگی از کنار موضوع صدور مجوز معدن نمی‌گذرند.

برچسب ها: محیط زیست ، معدن ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار