با گرم شدن هوا تعداد زیادی از کودکان کار و متکدیان خردسال با حضور در میدان‌های اصلی ورامین، در آبنماها شنا و آب‌تنی می‌کنند؛ اقدامی که علاوه بر احتمال خطر برق‌گرفتگی منظر نازیبایی به هسته مرکزی این شهر بخشیده است.
کد خبر: ۷۶۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 03 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ طی سال های اخیر هرجا تعداد چراغ های راهنمایی و رانندگی افزایش یافته بر تعداد کودکان کار و متکدی ورامین نیز افزوده شده است؛ کودکانی که اغلب آنان را اتباع بیگانه یا کودکان دیگر استان ها تشکیل می‌دهند.
به محض توقف خودروها پشت چراغ راهنمایی تعداد زیادی کودک کار و متکدی خردسال برای فروش آدامس یا دیگر کالاها و دریافت پول به رانندگان هجوم می‌برند و پس از سبز شدن چراغ، برای رهایی از گرمای طاقت فرسا در آبنماهای میدان امام حسین(ع) و میدان امام خمینی(ره) آبتنی می‌کنند.
موضوعی که خطر جانی می تواند برای این کودکان داشته باشد و تابلوهای شنا ممنوع نیز نتوانسته مانع این کودکان شود.

موضوع ساماندهی این کودکان و نیز جلوگیری از حضور آنان در آبنماها از جمله مسائل مهمی است که شهرداری می گوید تابلو شنا ممنوع نصب کرده و حضوری هم عواملش را برای جلوگیری از این اقدام در میدان ها به کار می گیرد.

مسئولان بهزیستی هم می گویند که وقتی کودکان با همت شهرداری و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای متولی جمع آوری شدند، کار ساماندهی آنان توسط ما شروع می شود و لذا دیگر دستگاه ها نیز باید پای کار بیایند.

 


شهرداری: تابلو گذاشته‌ایم و اقدام کرده‌ایم

شهردار ورامین از نصب تابلوهای شنا ممنوع در آبنماهای میادین این شهر خبر داد و افزود: برای احداث آبنماها که موجب زیبایی بصری شهر می‌شود، هزینه های زیادی صورت گرفته و شنای کودکان در آن، می‌تواند مشکلات عدیده ای را برای شهر به همراه آورد.
حسین دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به عبور سیم‌های برق از داخل آبنماها، خطر برقگرفتگی برای کودکانی که وارد این سازه ها میشوند را به همراه دارد لذا با نصب تابلو شنا ممنوع، تلاش شده تا از ورود این افراد داخل آب جلوگیری به عمل آید.

وی در عین حال اظهارداشت: علاوه بر این، عوامل شهرداری در ساعات حضور کودکان کار در میادین شهر، با سرکشی مداوم نسبت به خارج کردن آنان از داخل آب اقدام می کنند.


ساماندهی متکدیان و کودکان کار وظیفه 12 دستگاه است
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : ساماندهی متکدیان و کودکان کار تنها وظیفه بهزیستی نیست و 12 دستگاه اداری دیگر از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر نهادها نیز موظفند در این مسیر به وظیفه خود عمل کنند.
اعظم هراتی افزود: بهزیستی زمانی میتواند نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کند که ابتدا نیروی انتظامی و شهرداری آنان را جمع آوری کنند و تحویل بهزیستی دهند تا با مشخص شدن وضعیت آنان، کار ساماندهی انجام شود.
وی تصریح کرد: یکی از خیریه های ورامین برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار شهرستان اعلام آمادگی کرده که تحقق آن منوط به جمع‌آوری این افراد از سطح شهر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار