کد خبر: ۷۶۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ 01 August 2019
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه 12 مرداد سالروز تاسیس این نهاد انقلابی بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، شورای هماهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای به مناسبت 12 مرداد سالروز تشکیل این شورا به فرمان امام خمینی(ره) آورده؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، نهادهای انقلابی در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری، انقلاب اسلامی را حفظ نمایند. این تلاش در تمامی امور بویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس، پوستر و کتاب گرفته تا برگزاری راهپیمایی و مراسم و صدور اعلامیه و بیانیه مشاهده می گردید.
در ادامه این بیانیه آمده؛ هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب را تبلیغ نموده و حرکت های مردمی را سازماندهی نماید. این احساس مسئولیت تبلیغی و اینکه همه در امور تبلیغی انقلاب شرکت داشتند، گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می گردید.
تعدد دستگاهها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هریک در مواجهه با چالشها و رخدادهای پیش‌روی انقلابی نوپا، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاه ها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت تا اینکه با تدبیر حکیمانه و به موقع امام خمینی(رضوان الله علیه) در 12 مرداد 1359 نهادی با عنوان: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل گردید.
این شورا در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و مناسبت ها و ایجاد وحدت رویه و تدارک تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزشهای آن و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاستهای استکبار جهانی نقش برجسته‌ای را ایفا کرده است.
موضوع فعالیت: 
سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبتهای ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی
حوزه فعالیت:
برگزاری مراسم و مناسبت‌هایی از قبیل:
1ـ دوازدهم فروردین 2ـ چهاردهم خرداد3ـ پانزدهم خرداد4ـ هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، هشتم شهریور 6ـ هفدهم شهریور7ـ  سیزدهم آبان8ـ روز جهانی قدس9ـ عید سعید فطر10 -نهم دی11- دوازدهم و بیست و دوم بهمن)دهه مبارک فجر)
12- سایر مراسم غیر مترقبه و مأموریت هایی که از سوی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی به این نهاد محول می شود.

عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در طول یکسال گذشته:برگزاری مراسم و مناسبت های رسمی انقلاب در سراسر استان به شرح ذیل است
1ـ دوازدهم فروردین 2ـ چهاردهم خرداد3ـ پانزدهم خرداد 4ـ هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی  5ـ هشتم شهریور 6ـ هفدهم شهریور7ـ سیزدهم آبان8ـ روز جهانی قدس9ـ عید سعید فطر10ـ نهم دی11ـ دوازدهم و بیست و دوم بهمن و برگزاری باشکوه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
12- برگزاری مراسم غیر مترقبه: راهپیمایی ضد استکباری در خصوص نقض برجام (خروج دولت مستکبر و بد عهد آمریکا از برجام)، راهپیمایی در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، راهپیمایی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، راهپیمایی در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در کاهش تعهدات برجامی
فرمایشات حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) در خصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:-از کارهای چشمگیری که در این نهاد (شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی) شده است تقدیر و تشکر می‌کنم و توفیق آقایان را بیشتر از خدای تبارک و تعالی مسئلت می‌کنم.
-ما باید در همه امور هماهنگی را حفظ نماییم مخصوصاً هماهنگی در تبلیغات که از اهم امور است باید بیشتر حفظ شود.
فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی- شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامی یکى از کهن‌ترین و پرسابقه‌ترین نهادهاى نظام جمهورى اسلامى است.
-  این مجموعه (شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی) در طول این سالها همچنان در خط درست و در صراط مستقیمى حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته و کار مناسبِ آن لحظه را انجام داده است.
-  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس یک نیاز واقعی و صادقانه شکل گرفت و این نهاد در طول سی سال گذشته نیز همواره براساس شناخت لحظه و نیاز عمل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار