صداقت در بخش دیگری از سخنان خود به کشف تقلب در فروش گوشت توسط یکی از قصابی‌های شیراز اشاره کرد و گفت: براساس گزارش مردمی بازرسان این سازمان متوجه شدند یک مغازه گوشت فروشی، گوشت گوساله را به جای گوشت گوسفندی به مردم عرضه می‌کند.
کد خبر: ۷۶۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 01 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد ابراهیم صداقت معاون صنعت و معدن فارس گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از هرگونه اختلاط برنج ایرانی با محصولات مشابه خارجی توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب و عرضه آن با نام برنج ایرانی، بازرسی ها و اعمال نظارت بر برنج داخلی تشدید شد.

وی گفت: تاکنون از ۲۵ واحد عمده فروش و خرده فروش برنج، بازرسی به عمل آمده که طی آن ۱۰ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها با عنوان تخلف تقلب و به ارزش بیش از ۱۹۱ میلیون ریال برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: روی کیسه‌های برنج کشف شده عنوان شده «برنج درجه یک ایرانی» در حالی که محتویات این برنج‌ها ۳۰ درصد ایرانی و ۷۰ درصد خارجی است.

به گفته صداقت سودجویان برنج کامفیروزی را با برنج‌های اروگوئه ای، پاکستانی، تایلندی، هندی و ... مخلوط می‌کردند و در حالی که قیمت هر کیلو برنج کامفیروزی در بازار ۱۸ هزار تومان و برنج اروگوئه و یا تایلندی ۶ هزار تومان است، برنج‌های مخلوط را با قیمت هر کیلو ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان با عنوان برنج درجه یک در اختیار شهروندان قرار می‌دادند.

صداقت در بخش دیگری از سخنان خود به کشف تقلب در فروش گوشت توسط یکی از قصابی‌های شیراز اشاره کرد و گفت: براساس گزارش مردمی بازرسان این سازمان متوجه شدند یک مغازه گوشت فروشی، گوشت گوساله را به جای گوشت گوسفندی به مردم عرضه می‌کند.

وی گفت: برای مشخص شدن موضوع، بازرسان به همراه کارشناس باتجربه صنف قصابان شیراز به این مغازه مراجعه و به خرید صوری گوشت گوسفندی اقدام کردند.

صداقت اظهار داشت: کارشناس صنف قصابان با بررسی گوشت خریداری شده، متوجه تفاوت بافت گوشت با گوشت گوسفندی شد و مشخص شد این گوشت در حقیقت گوشت گوساله است که به عنوان گوشت گوسفند و با قیمت این محصول به مردم عرضه می‌شده بنابراین صحت گزارش مردمی تایید و تخلف تقلب برای بازرسان محرز شد.

به گفته وی برای این متخلف پرونده تخلف تقلب به ارزش ریالی ۵۸۵ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت اطلاع دهند.

برچسب ها: کشف ، برنج ، گوشت ، شیراز ، تقلبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار