رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف پرونده ۷۱۰ میلیون ریالی خبر داد و به شهروندان هشدار داد: اطلاعات بانکی خود از جمله کارت های بانکی ، حتی کارت های بلااستفاده و فاقد موجودی را در اختیاردیگران قرار ندهند و اطلاعات خود را در سایت های مشکوک به فیشینگ وارد نکنند.
کد خبر: ۷۶۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 01 August 2019

سرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده از شاکی جوانی مبنی بر اینکه مبلغ ۷۱۰ میلیون ریال از حساب وی بصورت اینترنتی برداشت شده است  و به همین جهت اعلام شکایت و تقاضای پیگیری پرونده را دارد که مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ اقبالی گفت: با بررسی تخصصی پرونده مشخص شد شخصی با در اختیار داشتن اطلاعات بانکی  شاکی  طی دو مرحله اقدام به خرید اینترنتی کرده است .

وی افزود : متهم با استفاده از راه اندازی یک سایت فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات و سپس خرید اینترنتی کرده است. 

این مسئول انتظامی گفت: طی اقدامات فنی و پلیسی متهم که مرد جوانی مورد شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی با کسب مجوز قضایی دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد و در ادامه تمامی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگشت . 

سرهنگ محمد اقبالی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با سوءاستفاده  از سطح پایین آگاهی کاربران اینترنتی در رابطه با روش های مجرمانه سایبری اقدام به کلاهبرداری از  کاربران اینترنتی با روش های مختلف از جمله فیشینگ می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : هموطنان باید به این نکته توجه نمایند که به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود از جمله کارت های بانکی ، حتی کارت های بلااستفاده و فاقد موجودی را در اختیار دیگران قرار ندهند و اطلاعات خود را در سایت های مشکوک به فیشینگ وارد نکنند . 

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت :شهروندان میتوانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار