محمدباقر آسرایی به تولید هفتگی زباله در محور توریستی کرج - چالوس اشاره کرد و گفت: شهرداری آسارا زباله ۱۲ کیلومتر از جاده را جمع‌آوری می‌کند.
کد خبر: ۷۶۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 31 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ شهردار آسارا میزان تولید زباله در روزهای جمعه را بیش از ۱۵ تن اعلام کرد و گفت: از طرفی میزان زباله جمع‌آوری شده توسط بخشداری آسارا در شنبه بعد از یک روز تعطیل بیش از ۳۵ تن است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در نخستین روز هر هفته بیش از۵۰ تن زباله در بخش آسارا جمع‌آوری می‌شود که حجم آن گاهی  به ۶۰ تن نیز می‌رسد، گفت: در این فرآیند زیاله‌های تولیدی در سطح روستاها نیز جمع‌آوری می‌شود، اما این میزان تولید زباله برای یک‌روزحجم بالایی است و باید به به سمت کاهش حجم زباله‌های تولیدی پیش برویم، به همین دلیل نیاز است در این راستا برای مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

آسرایی با اشاره به اینکه عمده زباله‌های تولیدی توسط مسافران عبوری در بخش آسارا به صورت زباله خشک و پلاستیک است، افزود: تفکیک زباله تا حدود زیادی توسط شهرداری و بخشداری انجام می‌شود، با این روش به طور تقریبی ۱۰ تا ۲۰ درصد حجم زباله‌های تولیدی جداسازی شود اما با این حال زباله جمع‌آوری شده از بخش آسارا که برای تحویل به شهرداری کرج بر روی سکوی زباله انتقال داده می‌شود همیشه خواهان زیادی دارد زیرا حجم پلاستیک در آن بالا است.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای مدیریت پسماند در این منطقه خبر داد و گفت: با فرمانداری شهرستان کرج گفتگوهایی داشته ایم تا در قالب ارائه یک طرح بتوانیم با تامین اعتباری ناوگان فرسوده انتقال زباله ها را نوسازی کنیم، امیدواریم این برنامه را بتوانیم عملیاتی کنیم.

شهردار آسارا با همه کاستی‌های موجود فرایند جمع‌آوری زباله در این بخش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زباله‌های جمع‌آوری شده به سکوی زباله منتقل می‌شود تا از آنجا توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به مرکز دفن حلقه دره انتقال یابد.

آسرایی با این توضیح که اگر به درستی کار انتقال زباله‌ها از بخش آسارا انجام نشود ممکن است حجمی از زباله‌ها وارد جریان رودخانه شود، افزود: ما هر ساله پاکسازی حاشیه رودخانه کرج را انجام می‌دهیم، از سویی مردم را نیز به مشارکت در این امر ترغیب کرده‌ایم به گونه‌ای که در نقاطی مانند پل خواب مردم زباله‌های خود را کنار جاده می‌گذارند و دیگر شاهد پراکندگی حجم بالای زباله‌ها نیستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار