فرماندار دهلران نیز گفت:باتوجه به اینکه شهرستان دهلران بیشترین بیابان را دارد باید جذب اعتبارات ملی در کانون توجه باشد تا حجم کار‌ها و اقدامات جهش داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 30 July 2019
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسکری  در دیدار مدیرکل منابع طبیعی اظهار داشت: توجه به منابع طبیعی از اولویت‌های بسیار مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد و خوشبختانه اقدمات بسیار خوبی در سطح شهرستان دهلران صورت گرفته است وباید این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

وی اظهار داشت: در بحث تخصیص اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان هم توجه خوبی شده است چرا که مهار ریز گرد‌ها وتوسعه جنگل کاری و نهال کاری باتوجه به شرایط اقلیمی شهرستان دهلران این ضرورت را ایجاد کرده است که ما در بحث اعتبار نگاه ویژه ای به منابع طبیعی شهرستان داشته باشیم.

عسکری عنوان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان دهلران بیشترین بیابان را دارد باید جذب اعتبارات ملی در کانون توجه باشد تا حجم کار‌ها و اقدامات جهش داشته باشد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امسال با عنایت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اعتبارت مناسبی برای منابع طبیعی کشور اختصاص یافته است که سهم استان ایلام ۱۳۰ میلیارد تومان می‌باشد.

رضا احمدی در دیدار فرمانداردهلران گفت: این میزان اعتبار در حوزه‌های، جنگل، بیابان وآبخیزداری استان هزینه می‌شود که بخشی عظیمی از آن در شهرستان دهلران هزینه خواهد شد

وی بیان داشت:طبق برنامه زمان بندی شده تا پایان سال ۳۸۰ هزار متر معکب کار آبخیزداری، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری و ۱۵۰۰ هکتار بیابان زدایی در استان انجام خواهد شد.

وی افزود: از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته به استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان دهلران در حوزه مهار ریزگرد‌ها، آبخیزداری، جنگل کاری، مرتع داری و مدیرت چرا هزینه خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: در استان ایلام ۶۴۲ هزار هکتار جنگل، ۷۴۶ هزار هکتار مرتع ۴۲۴ هزار هکتار بیابان وجود دارد که بیشترین بیابان با سطح ۲۵۰ هزار هکتار در شهرستان دهلران است.

وی اظهار داشت: امسال ۵۰۰ هکتار از بیابان‌های دهلران مالچ پاشی و ۲۵۰ هکتار بیابان زدایی و ۵ هزار هکتار نهال کاری می‌شود که برای این اقدمات ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه خواهد شد.

احمدی افزود: خوشبختانه استاندار ایلام توجه و نگاه ویژه‌ای به بحث منابع طبیعی دارد که این نشان از اهمیت نماینده عالی دولت به منابع طبیعی است./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار