برخی معابر کرج از سال‌ها قبل با تصویب شورای فرهنگ ترافیک استان به دلیل شرایط فیزیکی منطقه و با هدف کاهش بار ترافیکی با نصب تابلوهای پارک ممنوع و حمل با جرثقیل تعیین شده و شهروندان مجاز به پارک در این معابر نیستند. اما با توجه به این‌که بعضی رانندگان با بی‌توجهی به قانون در این معابر پارک می‌کنند، پلیس نیز بر اساس وظیفه خود خودرو را با جرثقیل حمل و به پارکینگ‌های مربوطه منتقل می‌کند.
کد خبر: ۷۶۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 29 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ در تماس‌های شهروندان مشخص شد افرادی با حضور و مراقبت از معابری که پارک ممنوع است با دیدن حمل خودرو توسط پلیس برای سودجویی و در واقع نوعی کلاهبرداری از راننده خودرو توقیف‌شده، اقداماتی انجام می‌دهند.

یکی از شهروندان کرجی اظهار می‌کند: برای مراجعه به یکی از مراکز اداری در خیابان شهید بهشتی خودرو خود را کنار خیابان پارک کردم اما وقتی بازگشتم خودرو در محلی که پارک کرده بودم، نبود. «محمد فراهانی» می‌افزاید: راننده یک خودرو پراید که جای خودرو من پارک کرده بود سمتم آمد و با گفتن این‌که مشاهده کرده خودرو مرا پلیس با جرثقیل برده مدعی شد در اداره پلیس راهنمایی و رانندگی آشنا دارد و برای رفع مشکلم کمک می‌کند.

وی می‌گوید: این فرد پس از گرفتن مشخصات خودرو از من با یک تماس تلفنی و صحبت با یک فرد دیگر که به گفته وی با او آشنا بود، مرا به پارکینگی در خیابان مصباح برد تا خودرو را تحویل بگیرم. این شهروند کرجی می‌گوید: پس از پرداخت قبض خلافی خودرو و هزینه حمل جرثقیل و مراجعه به اداره پلیس راهنمایی و رانندگی و انجام کارهای اداری خودرو را تحویل گرفتم و در همه این مراحل راننده پراید که همه راه و کار را می‌دانست و راهنمایی می‌کرد کنارم بود و در پایان کار ۶۵ هزار تومان برای کرایه و راهنمایی که داشت، مطالبه کرد. فراهانی اضافه می‌کند: با کلی چانه‌زنی و این‌که برای یک ساعت و نیم همراه من بوده در نهایت ۵۵‌هزار تومان به او دادم.

رئیس پلیس راهور البرز اظهار می‌کند: به منظور مدیریت پارک حاشیه‌ای و جلوگیری از انسداد مسیر و پس‌زدگی بار ترافیکی در برخی از معابر کرج به‌خصوص در معابر اصلی با مصوبه شورای ترافیک، در مکان‌هایی که مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته، تابلوهای توقف‌ممنوع و یا حمل با جرثقیل نصب شده است که رانندگان ملزم به رعایت این قانون هستند.

سرهنگ «غلامعلی شرق» با بیان این‌که در برخی موارد مشاهده می‌شود رانندگان با بی‌توجهی به این تابلوها خودرو خود را پارک می‌کنند می‌افزاید: پلیس برای اعمال قانون به‌منظور روان‌سازی ترافیک و تسهیل در تردد سایر شهروندان، خودروها را به پارکینگ منتقل می‌کند. وی عنوان می‌کند: رانندگانی که در مراجعه مشاهده می‌کنند خودرو در محل پارک‌شده نیست با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند و آدرس دقیق محل خودرو را از پلیس دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با بیان این‌که همه پارکینگ‌ها سامانه هوشمند دارند می‌افزاید: به محض ورود خودرو به پارکینگ‌ها، در سامانه ثبت و برای شهروندان پیامکی مبنی بر جزئیات و آدرس پارکینگ محل توقف خودرو ارسال می‌شود. سرهنگ شرق اظهار می‌کند: از رانندگان درخواست می‌شود به دفاتر پلیس+۱۰ و یا مرکز تعویض پلاک خودرو در جاده قزلحصار مراجعه کنند و تلفن‌هایی را که در سامانه شماره‌گذاری دارند به‌روزرسانی و فعال کنند تا از پیامک‌هایی که در بحث اعمال قانون، توقیف خودرو و همچنین دستوراتی که نیاز است مالک خودرو در جریان باشد و از طریق پلیس ارسال می‌شود، مطلع شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره به اظهارات مطرح‌شده از سوی شهروندان می‌گوید: افراد سودجویی هستند که به اسم پلیس یا آشنایی با پلیس قصد اخاذی از شهروندان را دارند و به عنوان راننده دربستی، مالک خودرو توقیف‌شده را به پارکینگ می‌رسانند. سرهنگ «غلامعلی شرق» با بیان این‌که مالک خودرو در تماس با ۱۱۰ می‌تواند از محل پارکینگ خودرو منتقل‌شده مطلع شود می‌گوید: فرد یا افرادی که در این نوع سودجویی اظهار آشنایی و تماس با فردی از پلیس را می‌کنند تا آدرس محل پارک خودرو را به مالک بدهند، در واقع با ۱۱۰ تماس می‌گیرند و با دادن مشخصات خودرو از محل پارکینگ مطلع می‌شوند. وی با تاکید بر این‌که این افراد هیچ ارتباطی با پلیس ندارند می‌افزاید: از مردم درخواست می‌کنیم هوشیار باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی بلافاصله پلاک خودرو مورد نظر را ثبت کنند و به نیروهای پلیس دهند تا از طریق قانون و مراجع قضایی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار