مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران :بیش از ۴۰۰ رسانه در استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۶۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 28 July 2019

به گزارش تابناک مازندران،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیش از ۴۰۰ رسانه در استان فعالیت دارند و از نظر تعدد رسانه، رتبه دوم را در کشور داریم.

 عباس زارع در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران افزود: رسانه‌های مازندران، فضای عمومی استان را مدیریت می‌کنند و قاطبه این افراد، جوان و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی فضای رسانه‌ای استان را سالم ارزیابی و تصریح کرد: تعدد رسانه در استان یک فرصت است و بیشتر آنها نسبت به مسائل توسعه‌ای استان دغدغه‌مند بوده و بهتر است مسئولان استان به رسانه‌ها اعتماد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید از انحصار رسانه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی دستگاه خود پرهیز کنند گفت: اگر چند رسانه با گرایش‌های مختلف، نقدی منصفی را بر عملکرد مسئولی وارد کنند آن نقد بر مسئول وارد خواهد بود اما اگر یک رسانه در استان، نقد یکطرفه داشته باشد چندان قابل اعتنا نیست.

زارع خاطر نشان کرد: متاسفانه اغلب خبرنگاران دریافت حداقلی دارند و سازمان تامین اجتماعی نیز برای بیمه آنها سخت‌گیری می‌کند ولی همه مدیران انتظار دارند که رسانه‌ها در اغلب برنامه‌ هایشان حضور داشته باشند، اما هیچگاه برای اقتصاد رسانه فکر اساسی نشده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران هم گفت: جهاد دانشگاهی یک نهادی عمومی غیردولتی خود درآمد و خود هزینه است و بخشی از هزینه‌هایش را از طریق انجام فعالیت‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی تامین می‌کند.

عبدالهیان با اشاره به اینکه حوزه رسانه مازندران نیازمند ساماندهی است افزود: در طرح مشاغل خانگی، آمادگی داریم در صورت شامل شدن چتر حمایتی مشاغل خانگی، حمایت از آموزش و اشتغال ۵۰ نفر در حوزه رسانه را تقبل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه پژوهشی و نیز بخش افکارسنجی و انتشارات، تصریح کرد: در زمینه چاپ کتاب، سالانه ۵۰ تا ۶۰ عنوان کتاب به چاپ می‌رسانیم و در زمینه افکار سنجی به مدیران دستگاه‌ها توصیه می‌کنیم برای اخذ تصمیمات آگاهانه و منطقی، از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان بهره مند شوند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

مدیرتابناک مازندران: مسعود پاشنا

خبرنگار تابناک ساری : سلمان مهدوی

خبرنگار تابناک بابل : مهدی رفیعی

خبرنگار تابناک فریدونکنار: مصطفی آسمانی

خبرنگار تابناک بابلسر : حامد رهی

خبرنگار تابناک نکا و بهشهر: الهام زارعی

خبرنگار تابناک نوشهر : فاطمه معصوم پناه

بزودی چند خبرنگار دیگر به جمع ما اضافه می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار