معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به شناسایی ۱۰۰۰ باب مدرسه در بافت فرسوده تهران گفت: از این تعداد ۱۵۴ مدرسه به تفکیک مناطق و با اولویت بازآفرینی در منطقه ۱۵ نوسازی و بازآفرینی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد تقی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر تهران املاک قولنامه‌ای و اوقافی است اظهار داشت: وجود این املاک به مانعی جدی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در شهرها تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف انشعابات و جابه‌جایی تیرهای برق فرسوده و معارض بیان کرد: تعداد 719 تیر برق فرسوده و معارض در بافت‌های فرسوده شهر تهران شناسایی شده‌اند که برای جابه‌جایی آن‌ها اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان نیاز است و اولویت جابه‌بجایی‌ها نیز با منطقه 15 و محله اتابک است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: با محاسبات صورت گرفته هزینه هر انشعاب برق در شهر تهران 3.5 میلیون تومان است که در مکاتبه‌ با معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد برای تعیین تکلیف انشعابات برق، آب و فاضلاب 35 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود.

اقدامات در حوزه‌های بازآفرینی تا پایان سال فهرست‌بندی می‌شود

تقی‌زاده تصریح کرد: اقدامات در حوزه‌های بازآفرینی باید تا پایان سال فهرست‌بندی و با اولویت پیش برود که این امر نیازمند برنامه اقدام و عمل اجرایی برای هر یک از مناطق شهرداری در تهران است و در صورت نیاز برای جذب بودجه بیشتر برای انشعابات 15 هزار واحد در بافت فرسوده شهر تهران اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی 1000 باب مدرسه در بافت فرسوده شهر تهران افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مالکیت 154 مدرسه اولویت‌دار نوسازی در بافت فرسوده را تعیین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین بیان کرد: شهرداری تهران تاکنون دستور واگذاری 14 قطعه زمین با مساحت 2.14 هکتار از اراضی دولتی متعلق به برخی وزارتخانه‌ها در مجاورت بافت‌های فرسوده در شهر تهران را  با دستور مساعد رئیس‌ جمهور اخذ کرده است.

تمامی خدمات مهندسی به بافت‌های فرسوده رایگان می‌شود

تقی‌زاده سپس افزود: در حال حاضر طرح‌های بازآفرینی با انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار در محلات هلال احمر، مقدم، اتابک، شهید رجایی یافت‌آباد و شهرک علائین به مرحله اجرا رسیده است و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان با بیان اینکه تلاش داریم تا با مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی تمامی خدمات مهندسی به بافت‌های فرسوده رایگان شود خاطرنشان کرد: متقاضیان اخذ پروانه در طرح بازآفرینی در استان تهران از بسته تشویقی 50 درصدی که براساس آن 25 درصد حق‌الزحمه خدمات مهندسی برعهده سازمان نظام مهندسی استان و 25 درصد هم با تشخیص کمیته 5 نفره برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار