رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: وجود ۹۰۰ پایگاه نمازجمعه در کشور یک معجزه الهی است.
کد خبر: ۷۶۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام محمدجواد حاجی اکبری پیش از ظهر شنبه در همایش روز نمازجمعه و چهلمین سالگرد نمازجمعه که با حضور ائمه جمعه، امامان جمعه موقت، اعضای ستادهای نمازجمعه شهرستان‌های استان تهران در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: نمازجمعه یکی از نعمت‌های الهی برای مردم جمهوری اسلامی است و به گفته رهبری نهاد نمازجمعه یک نهاد پر برکت و رحمانی است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از ۴۰ سال اقامه نمازجمعه، این چتر الهی بر سر مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران همچنان پا برجاست و این نهاد مقدس در سراسر کشور در کلیه عرصه‌ها اعم از فرهنگی، هنری، سیاسی و.... اثرات خوبی را برجای گذاشته است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با ائمه جمعه درباره این موضوع که نمازجمعه را بیشتر تبیین کنید و اینکه درباره نمازجمعه خیلی کم گفته می‌شود، گلایه مند بودند.

وی افزود: امیدواریم در این مدت کوتاه تا پایان چهل سالگی انقلاب این درخواست رهبری را سریعاً انجام بدهیم و نمازجمعه را برای مردم انقلابی و شریف بیشتر تبیین کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: نمازجمعه باید به اوج کیفیت و مطلوب برسد، دستور اصلی ما این است که باید کیفیت بخشی را در نمازجمعه اجرایی کنیم.

حاجی علی اکبری یادآور شد: ۹۰۰ پایگاه نمازجمعه شکوفایی نمازجمعه را می‌رساند، باید کیفیت بخشی را جدی بگیرم، میزان حضور مردم در نمازجمعه باید بر اساس مردم آن منطقه باشد.

وی گفت: باید ببینم که نمازجمعه در آن منطقه چقدر محبوبیت دارد، اگر شهری تعداد نمازگزاران نمازجمعه آن کم شده باشد و یا تغییر پیدا نکرده باشد، باید در آن نمازجمعه منطقه بازنگری صورت بگیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: قشر حزب الهی، خانواده شهدا، مذهبی‌ها و … در نمازجمعه حضور فعال دارند، باید نظرسنجی کنیم که آیا در نمازجمعه آن شهر، قشر خاکستری و یا افراد جدید چقدر جذب شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اگر شهری نمازجمعه آن در گذشته ۷ هزار نفر جمعیت داشته باشد و امروزه به ۷۰۰ نفر رسیده شده باشد، این یک فاجعه بزرگ است، باید سریعاً بازنگری صورت بگیرد.

حاجی علی اکبری بیان کرد: ائمه جمعه تا چه حدی توانسته‌اند که جوانان را با نمازجمعه آشنا کنند، اگر جوانان و میزان حضور مردم را در نمازجمعه آن منطقه پیدا کنیم، به اوج شکوفایی دست پیدا کرده‌ایم.

وی یادآور شد: یادمان باشد نمازجمعه در کشور ما یک واجب تخییری است، وجود ۹۰۰ پایگاه نمازجمعه در کشور یک معجزه الهی است.

امام جمعه موقت تهران در پایان بیان کرد: جایگاه ستاد نمازجمعه، یک سرمایه بسیار بزرگ در چهل سال گذشته بوده است، ده‌ها هزار نفر عضو در ستادهای نمازجمعه در سراسر کشور وجود دارد، این جمعیت پرچم نهضت انقلاب اسلامی را با محوریت ذکر و یاد خدا برافراشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار