امام جمعه چهارباغ ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی و قضایی در برخورد با متخلفین مدیریت شهری چهارباغ گفت: اسناد این تخلفات از بایگانی خارج شده از مسئولان تقاضا دارم پروژه‌های سال 93 به بعد را مجدداً بررسی کنند چون اجرای برخی پروژه‌ها پنج برابر قیمت واقعی برآورد شده است.
کد خبر: ۷۶۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 27 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه چهارباغ با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به حکم امام امت و به امامت آیت الله طالقانی در تهران گفت: نماز جمعه قبل از هر چيز يك عبادت بزرگ دسته‌جمعى است و اثر عمومى‏ عبادات را كه تلطيف روح و جان و شستن دل از آلودگي‌هاى گناه و زدودن زنگار معصيت از قلب را در بردارد، به خصوص اينكه مقدمتاً دو خطبه دارد كه مشتمل بر انواع مواعظ و اندرزها و امر به تقوى و پرهيزگارى است.

وی ادامه داد:  نماز جمعه از نظر اجتماعى و سياسى، يك كنگره عظيم هفتگى است كه بعد از كنگره سالانه حج، بزرگترين كنگره اسلامى است، به همين دليل در روايتى كه از پيغمبر اكرم ص نقل شده است  آمده كه نماز جمعه حج كسانى است كه قادر به شركت در مراسم حج نيستند.

محمدی در ادامه با بیان ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه با تقدیر از نیروهای امنیتی و قضایی به جهت برخورد شایسته با متخلفین در شهرداری  چهارباغ گفت: از مسئولین قضایی می‌خواهم پروژه‌های عمرانی که توسط شهرداری طی سال‌های 93 و94 وحتی بعد آن صورت گرفته را کارشناسی کنند چرا که طبق اظهار نظر بعضی از مطلعین در برخی پروژه‌ها برآوردهای اولیه و همچنین اجرای پروژه توسط پیمانکاران با پنج برابر قیمت واقعی بر اساس فهرست بها سال اجرا صورت گرفته است.

امام جمعه چهارباغ افزود: مجریان پروژه  به مردم توضیح دهند چگونه خرید یک تیر برق بتنی در سال 93 هشت میلیون و 500 هزار تومان می‌شود و در سال 94 یک میلیون و 500 هزار تومان در حالی که در فهرست بهای سال زیر یک میلیون تومان قیمت دارد و  نتیجه آن می‌شود پروژه‌هایی که می‌شد با 100میلیون تومان اجرایی شود با 500 میلیون تومان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: مجریان پروژه‌ها به مردم جواب دهند چرا در برآوردهای اولیه و اجرای پروژه طبق اسناد موجود عرض جاده‌ای که حدود شش متر است 14 متر اعلام شده و نتیجه اینکه هزینه چهار برابری در پروژه  صورت گرفته است، به مردم بگویند این پول‌ها به جیب چه کسانی رفته است.

وی ادامه داد: مردم از استان‌های دیگر جهت خرید گل و گیاه و نهال به چهارباغ مراجعه می‌کنند ولی متاسفانه در سال‌های 93 و94 با تبانی‌های صورت گرفته اغلب گل وگیاه و نهال فضای سبز چهارباغ از شهرستان‌های دور دست توسط دوستان اشخاص با قیمت‌های بالا صورت گرفته است، مگر چه اتفاقی می‌افتاده که از 150 نهالکار وگلخانه‌دار چهارباغ خرید نشده است، آیا این جفا در حق مردم محروم چهارباغ، ملک آباد ومهدی آباد وگلخانه داران منطقه نیست؟ آیا فکر نمی کردند که آه مظلوم روزی گریبان گیرشان خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: مردمان رنج دیده‌ از بوی بد فاضلاب در ملک آباد و مهدی آباد آسایش ندارند، با قسمتی از این پول‌ها در سالیان گذشته تصفیه خانه مهدی آباد تکمیل می‌شد.

امام جمعه چهارباغ ادامه داد: به جوانان پاسخ دهند در حالی که بیکاری دامنگیر اغلب خانواده‌هاست شخصی به واسطه تبانی از شهرستان دیگر با سه مهر ژلاتینی بیاید و چند صد میلیون پروژه اجرا کند و برای شهرداری خرید نماید، مگر شهرداری کار پرداز نداشت که یک خانم محترمه با تبانی خریدها را انجام دهد؟

وی خاطرنشان کرد: راستی به مردم بگویند 5500کیلو رنگ را در کجا استفاده کرده اند؟ البته مطلب فراوان است  که در آینده به عرض مردم خواهد رسید.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: این اسناد توسط برخی دلسوزان جدیداً از بایگانی‌های اشخاص خارج شده است و مردم یقین داشته باشند که اگر زودتر از اینها مطلع بر این مسایل می‌شدیم یقیناً زودتر اقدام می‌کردیم.

محمدی در پایان از توجه ویژه استاندار البرز به بخش چهارباغ قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار