کد خبر: ۷۶۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 25 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ با تعطیلی مدارس،دغدغه خانواده‌ها برای پُرکردن اوقات فراغت فرزندانشان آغاز شده و بسیاری از خانواده‌ها مراکز آموزشی را محیط مناسبی برای کسب یادگیری و مهارت‌های مختلف در قالب کلاس های آموزشی می‌دانند از این رومکان‌های آموزشی در تابستان با اقبال خانواده‌ها مواجه می‌شود.
اما برخی تحرکات از سوی فرقه‌ها و راهزنان اندیشه وعقیده در محیط‌های آموزشی و فضای مجازی و رسانه‌های مختلف موجب شده تا این هشدار به خانواده‌ها داده شود که بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و پیش از ثبت‌نام فرزندان از سلامت این مکان‌ها اطمینان حاصل کنند و اشتباهاً فرزندانشان را به مراکز تبلیغی بهائیت نفرستند.طی سال‌های اخیردیده شده در برخی محل‌هایی که به عنوان مرکز آموزشی کودکان فعالیت می‌کرده‌اند، فضای تبلیغی برای جذب کودکان مسلمان بوده، که غالباً شناسایی و با حکم قضایی تعطیل شده‌اند. در پی شناسایی این مکان‌های بهائی مختص کودکان مسلمان، اقلام بهائی بسیاری از جمله صدها بولتن که با هدف تبلیغ در میان مسلمانان تهیه شده بود، کتاب، علائم و نمادهای بهائی و تصاویر اماکن و سرکردگان بهائی، اسباب‌بازی و بازی‌های فکری کودکانه با رویکرد بهائی، کشف وضبط گردیده است. 
سرمایه‌گذاری بر کودکان همواره از اهداف مهم فرقه بهائی است و از سرکردگانشان نقل می‌کنند که قلب و روح کودک همانند لوح سفیدی است که اگر بتوانند بذر بهائیت را در آن کاشت، مؤثرتر از تبلیغ برای بزرگتر‌ها خواهد بود و در همین راستا با صرف هزینه های گزاف تلاش می‌کنند تا بر عده خود بیافزایند. فرقه بهائیت با شگردها و ترفندها و حقه‌های خوش آب و رنگ سعی در آن دارد تا کودکان و نوجوانان را به کج‌راهه هدایت کند؛برخی از برنامه ها و شگردها که هم به صورت عیان و هم در رسانه‌ها و فضای‌مجازی از آن برای جذب به بهائیت استفاده می‌شود به شرح ذیل است: 
1.از مواد اولیه‌ برگزاری این کلاس‌ها، فردی بهائی با نهایت ظاهرسازی و عوام‌فریبی است که به وی توصیه می‌شود در برخورد با کودکان و خانواد‎ه‌هایشان، بهترین چهره‌ای که می‌تواند، از خود به نمایش بگذارد. پس قدم اول، نقابی از نیرنگ است.
2.در رسانه‌های بهائی، مدام به اعضا القا می‌کنند که همه باید خود را در انجام آموزش‌هایی بهائی به کودکان، توانمند بدانند و بر روی تغییر نام "مربی" به "تسهیل‌گر" تأکید بسیاری می‌شود تا از جلب‌ توجه به بار آموزشی و جنبه‌ تأثیرگذاری بر ذهن کودکان، جلوگیری شود.
3.مکان‌هایی که برای آموزش انتخاب می‌شود، می‌تواند هر جایی باشد، از منزل شخصی تک‌تک آموزش‌پذیران گرفته، تا کافه و رستوران؛ با هدف بالا بردن جذابیت کار و در این محیطهای آموزشی بستر مناسب‌تری به نظر می‌رسد.
4.یکی دیگر از شگردها، ایجاد هویت‌های کاذب و مطابق خواست تشکیلات برای کودکان است. در این راستا، اعضای گروه به هم‌صحبت شدن با جامعه در رابطه با نکات مثبتی که برای تبلیغ، از مربی فرا گرفته‌اند، تشویق می‌گردند. در این زمینه، اکیداً بیان شده که اعضا باید تمام سعی خود را برای همراه کردن دیگران با گروه، به کار برند. در حین برنامه تأکید می‌شود که دلیل انتخاب کودکان، بالابودن ظرفیت آموزش‌پذیری آن‌هاست همچنی توصیه به ایجاد فضای مفرح، از جمله مواردی است که به شدت مورد تأکید واقع می‌شود.
این موضوع علاوه بربه صدا درآوردن زنگ خطر برای دستگاه‌های امنیتی کشورو لزوم نظارت دقیق بر عملکرد محیط‌های آموزشی و تفریحی، موجب می‌شود تا خانواده ها نیز مراقب باشند فرزندانشان را در دام آموزه‌های فرقه‌ای از جمله بهائیت قرار ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار